Konec cesty

Země původu

Československo

Copyright

1959

Rok výroby

1959

Premiéra

11. 3. 1960

Minutáž

77 min

Kategorie

film

Žánr

drama, kriminální

Typologie

hranýdistribučnídlouhometrážní

Originální název

Konec cesty

Český název

Konec cesty

Anglický název

The End of the Road

Obsah

Josef Lachman byl odsouzen za rozkrádání státního majetku. Po návratu z vězení najde práci na stavbě přehrady. Navštíví dceru Evu, aby si vyzvedl svoje věci a plánek, podle něhož najde u přehrady ukrytou bednu, která je zajištěna výbušninou. Josef požádá minéra Rokose o pomoc. Bedna obsahuje anglické libry. Za války ji schoval esesák Mayer a za pomoc při útěku vyzradil Lachmanovi místo úkrytu. Josef ale neví, že libry jsou padělané. Rokos Lachmana vydírá a ten žádá Evu, aby s ním utekla do ciziny. Eva nakonec souhlasí. Přes varování manžela neodolá a jde nakoupit do Tuzexu. Libry vymění u překupníka za bony. Také Rokosova přítelkyně Růžena se snaží libry vyměnit. Vyjde najevo, že bankovky jsou padělané. Růžena přivede policii na Rokosovu stopu. Rokos je ale nalezen mrtev, byl zavražděn. Svědecké výpovědi naznačují, že vrahem je Lachman. Lachman vyzve Evu k okamžitému odjezdu do ciziny. Sejdou se na nádraží, ale policie je jim na stopě. Lachman je nakonec zatčen pro vraždu Rokose, o které jeho dcera do poslední chvíle nevěděla.

Hrají

Martin Růžek

řidič Josef Lachman

Alena Vránová

Eva Kostková, Lachmanova dcera

Vladimír Ráž

úředník Jindřich Kostka, Evin manžel

Rudolf Deyl ml.

minér Karel Rokos

Eva Klepáčová

Růžena, Rokosova dívka

Josef Bek

kapitán Lukeš

Gustav Heverle

poručík Bouchal

Oldřich Vykypěl

nadporučík Novák

František Miška

poručík Hanák

Oldřich Lukeš

střelmistr

Soběslav Sejk

policejní úředník Popelka

Bohuš Záhorský

úředník věznice

Karel Pavlík

tunelář

František Hanus

pokladník Tuzexu

Jindřich Narenta

příslušník SNB

Miriam Kantorková

hezká žena na stavbě

Ota Motyčka

kadeřník Stárek

Miroslav Doležal

pomocník VB

Vladimír Hrubý

prodavač v Tuzexu

Antonín Šůra

dělník na stavbě

František Suk

pracovník Tuzexu

Karel Hovorka

překupník

Hynek Němec

dělník na stavbě Kaláb

Jaroslav Mareš

pohraničník

Štáb a tvůrci

Pomocná režie

František Matoušek

Původní filmový námět

Bohumil Brejcha

Předloha

Jiří Mareš (Za peníze všecko – povídka)

Technický scénář

Miroslav Cikán

Druhá kamera

Ladislav Vinklárek

Asistent kamery

Emil Sirotek

Assistent architekta

Aleš Voleman

Výprava

Karel Kočí, Jaroslava Vilímková

Návrhy kostýmů

Lída Novotná

Zvuk

Dobroslav Šrámek, Bohumír Brunclík (zvukové efekty)

Vedoucí výroby

Jaroslav Jílovec

Zástupce vedoucího výroby

Miloš Stejskal, Jaroslav Koucký

Odborný poradce

Karel Kalivoda

Hudba

Nahrál

FISYO (Dirigent František Belfín)

Produkční údaje

Originální název

Konec cesty

Český název

Konec cesty

Anglický název

The End of the Road

Kategorie

film

Typologie

hranýdistribuční

Žánr

drama, kriminální

Země původu

Československo

Copyright

1959

Rok výroby

1959

Produkční data

schválení literárního scénáře 17. 6. 1959
schválení technického scénáře 22. 7. 1959
začátek natáčení 27. 7. 1959
konec natáčení 30. 10. 1959
promítání povoleno 10. 12. 1959

Premiéra

předpremiéra 4. 3. 1960 (kino Sevastopol /1 týden/, Praha)
premiéra 11. 3. 1960 /přístupný mládeži/ (kina Flora /1 týden/, Oko /1 týden/, Revoluce /1 týden/, Svornost /1 týden/, Pasáž /3 týdny od 18. 3./, Arbes /1 týden od 18. 3./ a Vzlet /1 týden od 25. 3./, Praha)

Distribuční slogan

Český film. Kriminální příběh.

Nositelé copyrightu

Národní filmový archiv

Ateliéry

Hostivař

Výrobní skupina

Tvůrčí skupina Brož – Ptáček, Miloš Brož (vedoucí dramaturg tvůrčí skupiny), Jaromír Ptáček (vedoucí dramaturg tvůrčí skupiny)

Technické údaje

Délka

dlouhometrážní

Minutáž

77 min

Původní metráž

2 204 metrů

Distribuční nosič

16mm, 35mm

Poměr stran

1:1,37

Barva

černobílý

Zvuk

zvukový

Zvukový systém/formát

mono

Verze

česká

Mluveno

česky

Podtitulky

bez titulků

Úvodní/závěrečné titulky

české

Revue

Vraždy po našem. Československé filmové detektivky II

<p>Zestátněná kinematografie měla produkovat primárně takové filmy, které divákům usnadní orientaci v problémech současn...