(vl. jm. Kerstin Anita Marianne Ekberg, nar. 29.9.1931, Malmö, Skåne – zem. 11.1.2015, Rocca di Papa, Lazio) pocházela z početné rodiny správce přístavu. V roce 1950 se stala Miss Švédska a o rok později byla jednou ze šesti finalistek soutěže o Miss Universe. Díky tomu dostala smlouvu se studiem Universal, jež ji začalo připravovat na hereckou dráhu. Uplatnila se v několika drobných úlohách a jako host v TV seriálech Private Secretary (Osobní sekretářka) a Casablanca, ale větší pozornost poutala jako modelka a také jako partnerka filmových hvězd (Frank Sinatra, Tyrone Power, Yul Brynner nebo Rod Taylor). I to stačilo k získání Zlatého glóbu pro nejslibnější herečku ex aequo (1955). První větší příležitost dostala jako nevěrná manželka Pierra Bezuchova Helén ve výpravné adaptaci Tolstého Vojny a míru. Výrazné dekorativní role měla ve veselohrách populární dvojice Dean Martin-Jerry Lewis Umělci a modelky a zejména Hollywood nebo nic, jejíž provokativní anglický název narážel na hereččino mimořádně vyvinuté poprsí. Nejlépe ovšem jejího smyslného fyzického zjevu s handicapem omezených hereckých schopností využil italský tvůrce Federico Fellini, jenž ji obsadil do úloh vnadných filmových hvězd Sylvie ve Sladkém životě a Anity v Boccacciu ’70. Zejména proslulá koupací scéna v římské fontáně di Trevi ze Sladkého života zpečetila její postavení sexuálního symbolu. Už od poloviny 50. let žila a působila převážně v Evropě (Londýn, Řím). Přes řadu hlavních rolí (Zarak, Interpol, Valerie, Křičící Mimi aj.) však její kariéra spolu s kvalitou filmů postupně skomíraly, i když se ještě dvakrát objevila ve Felliniho dílech (Klauni, Interview). Poslední vystoupení před kamerou absolvovala na počátku tisíciletí v TV seriálu Il bello delle donne (Půvab žen). Své poslední roky strávila ve finanční tísni. Jejími manželi byli herci Anthony Steel (1956-59) a Rik Van Nutter (1963-75). – Filmografie: The Mississippi Gambler (1953, Mississippský hráč; r. Rudolph Maté), Abbott and Costello Go to Mars (1953, Abbott a Costello letí na Mars; r. Charles Lamont), Take Me to Town (1953, Vezmi mě do města; r. Douglas Sirk), The Golden Blade (1953, Zlatá čepel; r. Nathan Juran), Blood Alley (1955, Krvavá cesta; r. William Wellman – V), Artists and Models (1955, Umělci a modelky; r. Frank Tashlin), Man in the Vault (1955, Muž v bance; r. Andrew V. McLaglen), Vojna a mír (1956, War and Peace; r. King Vidor), Back from Eternity (1956, Návrat z věčnosti; r. John Farrow), Hollywood or Bust (1956, Hollywood nebo nic; r. Frank Tashlin), Zarak (1956; r. Terence Young), Interpol (1957; r. John Gilling), Valerie (1957; r. Gerd Oswald), Paris Holiday (1958, Pařížské prázdniny; r. Gerd Oswald), Screaming Mimi (1958, Křičící Mimi; r. Gerd Oswald), The Man Inside (1958, Muž uvnitř; r. John Gilling), Nel segno di Roma (1959, Ve jménu Říma; r. Guido Brignone – V), Sladký život (1960, La dolce vita; r. Federico Fellini), Apocalisse sul fiume giallo (1960, Apokalypsa na Žluté řece; r. Renzo Merusi), Le tre eccetera del colonnello (1960, Plukovníkovo třikrát atakdále; r. Claude Boissol), Anonima cocottes (1960, Akciovka keksy; r. Camillo Mastrocinque), A porte chiuse (1961, Za zavřenými dveřmi; r. Dino Risi), I Mongoli (1961, Mongolové; r. Andre De Toth, Leopoldo Savona), povídka Pokušení doktora Antonia (Le tentazioni del dottor Antonio; r. Federico Fellini) z filmu Boccaccio ’70 (1962, Boccaccio ’70), Call Me Bwana (1962, Říkejte mi bwana; r. Gordon Douglas), 4 for Texas (1963, Čtyři z Texasu; r. Robert Aldrich – TV), Bianco, rosso, giallo, rosa (1964, Bílá, červená, žlutá, růžová; r. Massimo Mida), The Alphabet Murders (1965, Vraždy podle abecedy; r. Frank Tashlin), epizoda Lolita (r. Axel von Ambesser) z filmu Das Liebeskarussell (1965, Kolotoč lásky), Come imparai ad amare le donne (1966, Jak jsem se naučil milovat ženy; r. Luciano Salce), Way… Way Out (1966, Jak se z toho dostat; r. Gordon Douglas), Scusi, lei è favorevole o contrario? (1966, Promiňte, jste pro nebo proti?; r. Alberto Sordi), Il Cobra (1967, Kobra; r. Mario Sequi), La sfinge d’oro (1967, Zlatá sfinga; r. Luigi Scattini), Woman Times Seven (1967, Sedmkrát žena; r. Vittorio De Sica – TV), Crónica de un atraco (1968, Zpráva o přepadení; r. Jaime Jesús Balcázar), Jestliže je úterý, musíme být v Belgii (1969, If It’s Tuesday, This Must Be Belgium; r. Mel Stuart), Malenka (1969; r. Amando de Osorio), Un sudario a la medida (1969, Rubáš na míru; r. José María Elorrieta), Blonde Köder für den Mörder (1969, Blonďaté návnady pro vraha; r. Harald Philipp), Il divorzio (1970, Rozvod; r. Romolo Guerrieri), Klauni (1970, I clowns; r. Federico Fellini), Il debito coniugale (1970, Manželský dluh; r. Franco Prosperi), Quella chiara notte d’ottobre (1970, Jaká jasná říjnová noc; r. Massimo Franciosa), Northeast of Seoul (1971, Na severovýchod od Soulu; r. David Lowell Rich), Casa d’appuntamento (1972, Dům setkání; r. F.L. Morris), La lunga cavalcata della vendeta (1972, Dlouhá jízda za pomstou; r. Amerigo Anton), Gold of the Amazon Women (TV-1979, Zlato Amazonek; r. Mark L. Lester), Suor omicidi (1979, Vraždící jeptiška; r. Giulio Berruti), S*H*E (TV-1979; r. Robert Michael Lewis), Cicciabomba (1982, Baculka; r. Umberto Lenzi), Dolce pelle di Angela (1986, Angelina jemná kůže; r. Andrea Bianchi), Interview (1987, Intervista; r. Federico Fellini), Quando ancora non c’erano i Beatles (TV-1988, Když ještě nebyli Beatles; r. Marcello Aliprandi), Il conte Max (1991, Hrabě Max; r. Christian De Sica), Cattive ragazze (1992, Zlobivá děvčata; r. Marina Ripa Di Meanaová), Ambrogio (1992; r. Wilma Labateová), La signora della città (TV-1996, Dáma z města; r. Beppe Cino), Bambola (1996, Panenka; r. Bigas Luna), Le nain rouge (1998, Červený trpaslík; r. Yvan Le Moine).    -mim-