(nar. 27.5.1951, Londýn – zem. 24.10.2013, Londýn, na rakovinu štítné žlázy) byla dcerou neúspěšného herce a v šestnácti letech odešla k divadlu. Chtěla být herečkou, ale kvůli patologické trémě ji začala zajímat režie. Pracovala jako asistentka, inspicientka a od poloviny 70. let jako režisérka na regionálních scénách v Coventry, Manchesteru, Lincolnu a v Leicesteru, kde zaujala režií Ortonovy hry Klíčovou dírkou. Působila na okrajových londýnských scénách, než se v roce 1980 stala režisérkou v Royal Court Theatre, kde inscenovala především současné autory (Hanif Kureishi, Jim Cartwright, Trevor Griffiths aj.) a spolupracovala s předními britskými herci. V polovině 80. let přešla do BBC. Nejdřív režírovala epizody nejrůznějších seriálů, např. EastEnders, Casualty (Ambulance), South of the Border (Jižně od hranice), The Bill (Poldové – TV), Saracen, TECX, Inspector Morse (Inspektor Morse – TV), Full Stretch (Nejdelší limuzína), Peak Practice (Venkovská praxe – TV). Svůj zájem o sociální problematiku mohla plně uplatnit až po několika letech. Prosadila se realistickým snímkem o londýnských bezdomovcích Bezpečí (Cena BAFTA za nejlepší drama). Další film Kněz vznikl rovněž pro televizi, ale vzhledem ke kontroverzní povaze byl nejdříve uveden na několika festivalech a pak v kinech (Cena pro nejlepší nový britský film na MFF v Edinburghu, Cena Teddy pro film s homosexuální tématikou na MFF v Berlíně, nominace na Cenu BAFTA v kategorii britských filmů). Její následné angažmá v Hollywoodu se však nevyvedlo. Milostný příběh Šílená láska byl poznamenán zásahy produkční společnosti a kanibalistický western Dravci, jejž převzala po makedonském režiséru Milčovi Mančevském, nezaujal kritiku ani diváky, i když s časovým odstupem získal jistou kultovní oblibu. Lépe se jí vedlo v Británii, kde natočila úspěšný thriller Parta (Grand Prix a Cena kritiků na festivalu kriminálních filmů v Cognacu). Pak se věnovala výhradně televizní tvorbě. Podílela se dvěma epizodami na špionážním seriálu Spooks (MI5 – TV) a režírovala mj. oceněný snímek z dětského domova Péče (BAFTA za nejlepší drama). Společně s častým představitelem svých děl Robertem Carlylem, spisovatelem Irvinem Welshem a dokumentaristou a filmovým kritikem Markem Cousinsem založila v roce 2001 výrobní společnost 4Way Pictures, v jejímž čele stál její manžel, střihač Ian Ilett. – Filmografie: (režie, není-li uvedeno jinak) záznam divadelní hry Toma McClenaghana Submariners (TV-1983, Muži v ponorce), drama investigativní rozhlasové reportérky Thin Air (TV-1988, Řídký vzduch), drama mimomanželského vztahu podle ironického románu Ann Oakleyové The Men’s Room (TV-1991, Pánská toaleta), detektivka podle románu Joan Smithové A Masculine Ending (TV-1992, Mužský rod – TV), působivý příběh mladíka a dívky žijících na ulici Safe (TV-1993, Bezpečí), psychologické drama homosexuálního duchovního Priest (1994, Kněz), komorní příběh prvního citového vzplanutí Šílená láska (1995, Mad Love) s Chrisem O’Donnellem a Drew Barrymoreovou, gangsterské drama Face (1997, Parta – TV) s Robertem Carlylem a Rayem Winstonem, horor z mexicko-americké války v polovině 19. století Ravenous (1999, Dravci – V) s Guyem Pearcem a Robertem Carlylem, drama fyzického a sexuálního zneužívání chovanců dětského domova Care (TV-2000, Péče – TV), drama narkomana Rehab (TV-2003, Odmašťovna; + spol. prod.), dramatická rekonstrukce přípravy teroristických útoků The Hamburg Cell (TV-2004, Září 2001: Smrt přišla z Hamburku – TV), kriminální drama, navazující na populární seriál Cracker (TV-2006, Bedna) s Robbiem Coltranem, dok. o dětech, jež se zúčastní recitační soutěže, Off by Heart (TV-2009, Zpaměti; + spol. prod.), adaptace divadelní hry Kay Mellorové A Passionate Woman (TV-2010, Vášnivá žena), spolurežírovaná autorkou, epická šestidílná minisérie o osudech obyvatel venkovské komunity The Village (TV-2013, Vesnice; spol. režie Gillies MacKinnon); (podíl na produkci či výkonné produkci) Faith (TV-2005, Víra; r. David Thacker), Son of Babylon (2009, Syn Babylónu; r. Mohamed Al Daradji).                                    -mim-