Pro peníze

Země původu

Rakousko-Uhersko

Copyright

1911

Rok výroby

1911

Premiéra

2. 2. 1912

Minutáž

14 min

Kategorie

film

Žánr

drama

Typologie

hranýdistribučníkrátkometrážní

Originální název

Pro peníze

Český název

Pro peníze

Anglický název

For the Love of Money

Obsah

Statkář Matula odchází prodat dobytek na výroční trh. Loučí se s manželkou a dcerou. Večer se po partičce karet ubytuje v hospodě. Když usne, vloudí se hospodský do jeho pokoje a okrade ho. Po statkářově návratu do vsi vtrhnou do jeho domu na udání hostinského četníci a odvedou ho. Jeho žena zemře žalem a jeho dcera Marie opustí rodnou ves a náhodou nastoupí do služby u hostinského. Hostinský časem pochopí, že Marie je statkářova dcera, a ožení se s ní. Od té doby se mu nebohý statkář zjevuje jako přízrak. Před smrtí se hostinský ke křivému nařčení přizná. Nevinný statkář je propuštěn z vězení a s dcerou se vrátí do svého statku.

Poznámka

Tato verze filmu nemusí být nutně kompletní ani zcela autentická. Byla rekonstruována v roce 1953 z dochovaných negativních svitků. O okolnostech vzniku filmu, hercích a přesném místě natáčení není nic známo. Interiérové scény byly snímány na slunci. Ve snímku hráli vesměs amatéři, kteří se již v žádném dalším filmu neobjevili.

Hrají

amatérští herci, kteří se již v žádném dalším filmu neobjevili

Štáb a tvůrci

Produkční údaje

Originální název

Pro peníze

Český název

Pro peníze

Anglický název

For the Love of Money

Kategorie

film

Typologie

hranýdistribuční

Žánr

drama

Země původu

Rakousko-Uhersko

Copyright

1911

Rok výroby

1911

Premiéra

premiéra 2. 2. 1912 (I. žižkovské kinematografické divadlo v Bezovce, Praha)

Výrobce

Kinofa

Nositelé copyrightu

Národní filmový archiv

Distribuce

Kinofa

Technické údaje

Délka

krátkometrážní

Minutáž

14 min

Distribuční nosič

35mm

Poměr stran

1:1,33

Barva

černobílý

Zvuk

němý

Verze

česká

Mluveno

bez dialogů

Podtitulky

bez titulků

Mezititulky

české

Úvodní/závěrečné titulky

české

Revue

Vražda po našem. Československé filmové detektivky I

„Psychoanalytik by řekl, že proto nás náruživě poutají kriminální příběhy, že je to jediná otevřená možnost, kterak se z...