Doporučujeme
Webový portál Národního filmového archivu o české audiovizi

Revue / Rozho
vory

Doporučujeme

Videorozhovor: Jiří Konečný o filmové produkci

Jiří Konečný patří k mladé generaci českých filmových producentů, kterým se daří uplatnit na mezinárodní scéně. Snímky, na nichž se podílel (Rodinný film, Pátá loď, Aferim!, Koza a další), získaly oce...

4. 10. 2017

Kateřina Karhánková: Fascinuje mě, co lze filmem sdělit

Zatímco absolventský film režisérky, výtvarnice a animátorky Kateřiny Karhánkové, Plody mraků, úspěšně cestuje po festivalech, ona už pracuje na připravovaném seriálu Mlsné medvědí příběhy. Specifika ...

26. 9. 2017

Videorozhovor: Václav Kadrnka o filmu Křižáček

Na MFF v Karlových Varech získal nejvyšší ocenění - Křišťálový glóbus. Jeho film zároveň rozděluje diváky i odbornou veřejnost. Václav Kadrnka hovoří o režijní koncepci, natáčení a kritice Křižáčka.

6. 9. 2017

David Havas a Milan Klepikov: Ponrepo by mělo být adresou pro všechny, kdo hledají kulturu na určité úrovni

Pražské kino Ponrepo, které provozuje Národní filmový archiv, prošlo nedávno kompletní digitalizací. O jeho technickém zázemí, programové skladbě a nové sezóně jsme hovořili s vedoucím kina Davidem Ha...

31. 8. 2017

Videorozhovor: Zuzana Piussi a Vít Janeček o filmu Selský rozum

Dokumentaristé Zuzana Piussi a Vít Janeček ve svém novém filmu mapují proměny venkova v posledních letech. Jaké je současné české zemědělství? A jaký vliv na něho mají podnikatelské aktivity Andreje B...

15. 8. 2017

Filmová producentka Kamila Dohnalová: Ráda vedu s tvůrci dialog

Ještě před dokončením FAMU na sebe Kamila Dohnalová upozornila jako producentka dvou nejúspěšnějších i možná nejlepších českých krátkých filmů posledních let. Hraný Furiant Ondřeje Hudečka uspěl na Su...

10. 8. 2017

Markéta Šantrochová: Fakt, že péči o český film stále někam posouváme, beru jako malý zázrak

Czech Film Center si letos připomíná patnáct let od svého založení. Vhodná doba k připomenutí, co přesně tato organizace, která má za úkol propagovat český film hlavně v zahraničí, dělá, v jakých podm...

25. 7. 2017

Martin Ryšavý: Pouhý entuziasmus má vždycky někde svůj konec

Patří k ceněným osobnostem českého filmu a literatury, náš rozhovor jsme však začali z pozic dvou absolventů katedry dramaturgie a scenáristiky FAMU. Na té autor filozofujícího cestopisného dokumentu ...

7. 7. 2017

Alena Müllerová o současné dokumentaristice, vyváženosti České televize a pojmu „autorský dokument“

Alena Müllerová je v současné době kreativní producentka tvůrčích producentských skupin vzdělávací tvorby a nových formátů České televize, od roku 2011 šéfdramaturgyně vývoje programu. Stojí nad nemál...

29. 6. 2017

Romuald Štěpán Rob: Věřím, že když se zlo odhalí, ztratí část své síly

Na televizních obrazovkách bude odvysílán dokument Z lásky nenávist o problematice domácího násilí. Pětice žen v něm v otevřené zpovědi přiblíží své těžké zkušenosti. Za snímkem stojí dominikánský kně...

15. 6. 2017

Takový je život si hudbu „nadiktoval“ sám

Hudební skladatel Jan Burian ml. se dlouhodobě věnuje zejména scénické hudbě, vytvářel ale také hudební složku k filmům Václava Švankmajera či Pavla Kouteckého a působí v různých hudebních formacích. ...

2. 6. 2017

Tomáš Kudrna o informační válce, propagandě a pocitu společenské odpovědnosti

Přední český dokumentarista Tomáš Kudrna se zapsal do povědomí především svým filmem Vládneme, nerušit o opoziční smlouvě nebo životopisným dokumentem Wichterle, který se vysílal ve čtyřiceti zemích s...

23. 5. 2017

Andy Fehu o Pěstírně, natáčení v podzemí, internetové televizi i studování v Olomouci

Jednatřicetiletý filmař Andy Fehu zaujal už svým celovečerním filmovým debutem, hororovou satirou Nenasytná Tiffany, díky níž získal nominaci na Cenu české filmové kritiky za objev roku. Poté studovan...

17. 5. 2017

Videorozhovor: Tereza Nvotová o filmu Špína

Režisérka Tereza Nvotová přibližuje vznik svého celovečerního hraného debutu.

2. 5. 2017

Tomáš Pospiszyl: Při výuce pohyblivého obrazu klademe důraz na samostatnost

Historik umění, kritik a kurátor Tomáš Pospiszyl patří k zakladatelům Centra audiovizuálních studíí FAMU, kde dodnes působí jako pedagog. V rozhovoru pro Revue přibližuje fungování tohoto vzdělávacího...

7. 4. 2017

Cinefilní radost

Těmito slovy popisuje režisér Jan Bušta práci na trailerech ke třinácti digitálně restaurovaným snímkům z kolekce #zpetvkinech. V rámci ní Národní filmový archiv (NFA) restauroval a do kinodistribuce ...

6. 4. 2017

„Diváci v Bergamu Miloši Formanovi rozumějí“

Umělecký ředitel Bergamo Film Meeting Angelo Signorelli měl v rámci letošního, 35. ročníku festivalu na starosti i retrospektivu filmů Miloše Formana. Italský filmový kritik a producent bděl také nad ...

30. 3. 2017

Anna Kopecká a Michal Hogenauer o nové dramaturgii Febiofestu

Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest obměnil svůj programový tým. Po odcházejících ředitelích Štefanu Uhríkovi a Haně Cielové nastoupili mladí dramaturgové Anna Kopecká s Michalem Hogenauere...

23. 3. 2017

O podepisování, poctivých akademicích a festivalové posedlosti studentů FAMU

Jako prezident České filmové a televizní akademie myslel Ivo Mathé při rozhovoru především na blížící se slavnostní předávání Českých lvů. Historicky první generální ředitel České televize (1992–98) o...

1. 3. 2017

O neuvěřitelném dárku, myšlení obrazem a pohyblivých hranicích. Rozhovor s Kateřinou Svatoňovou

Po pokusu nahrát na služební diktafon Národního filmového archivu zvuky uzeného lososa, sýra a vařené mrkve se pokusila obrátit pravidla: navrhla, že udělá rozhovor ona se mnou. Kateřina Svatoňová, au...

7. 2. 2017