"Na pozadí současné společenské situace se dobrodružství známého svůdce prolíná s příběhem Režiséra, který se u příležitosti mozartovských oslav snaží o nové pojetí proslulé opery Don Giovanni. Protipólem postavy Režiséra, obdivujícího Mozarta pro jeho geniální dílo, je Ředitel divadla, který vnímá slavného skladatele jako zboží. Don Gio, hlavní postava filmu, je hereckým představitelem a současně vtělením Dona Juana a také tím, kdo platí inscenaci. Je posedlý zlem i vášnivou a nespoutanou touhou po svobodě. Fascinují ho především temné stránky Mozartovy osobnosti, zajímá ho víc proces tvorby a bytost génia, než jeho nesmrtelné dílo." (Podle FP č.11, 1992, str.9). Na tiskové konferenci k nové inscenaci mluví Gio a Režisér o umění a pohledech na pravdu, dobro a zlo. Před vraty divadla vykládá Ředitel novinářům o byznysu a o nemravnosti Mozartových současníků. Tiskovka je násilně přerušena vpádem komtura. Don Gio pobízen Leporellem, přijme komturovu nabízenou ruku a tím propadne peklu. Peklo má podobu odpudivého kabaretu a herny. - První reflexe stavu československé společnosti po roce 1989. Formální stránkou je film prvním důsledným manifestem české mutace postmoderny.
Giovanni
Leporello
Elvira
Režisér
Ředitel
Anna
Zerlina
Ottavio
syn Giovanniho
cizinec-obchodník
Masseto
otec
dcera
Kristus
slečna
inspicient
dirigent
violoncellistka
člen orchestru
člen orchestru
člen orchestru
člen orchestru
člen orchestru
člen orchestru
člen orchestru
herecký soubor
herecký soubor
herecký soubor
herecký soubor
sluha Giovanniho
tlumočník
cizinec
reportér CNN David
redaktor
novinář
novinář
novinářka
novinář
novinářka
soudce da Ponte
produkční
člen hnutí Greenpeace
mladík
přítel ředitele
služka Zerliny
muž Elviry
spol.z 30.let/bruslící servírka/ta
společnost ze 30.let/tanečnice na
společnost ze 30.let
společnost ze 30.let
společnost ze 30.let
společnost ze 30.let
skinhead a anarchista
skinhead a anarchista/tanečník na
skinheadka a anarchistka
fotograf
fotograf
fotograf
fotograf
fotograf
bruslící servírka
bruslící servírka
bruslící servírka
tanečnice na diskotéce
tanečník na diskotéce
tanečnice na diskotéce
chlápek
žena s knihou
opilý šlechtic
revolucionář
hosteska
hosteska
návštěvník divadla
barman
barman
osobní strážce
osobní strážce
žena mnoha rolí
muž mnoha rolí
Jana Goetzová
Lorenzo da Ponte (Don Giovanni – operní libreto)
Vladimír Houška, Lukáš Máslo, Petr Tříska, Michal Šup, Pavel Švebiš, Karel Zach
Ivan Hájek, Ivo Špalj
Hafan Film, Miloslav Špála, Jan Balej
Miroslav Šnábl, Pavel Kryml
Simona Machytková
Vladimír Remeš, Otakar Bretšneider, Tono Stano
Jitka Čáslavská, Miroslav Hřebejk, Hana Becková (2), Robert Zalay, Peter Šutovský, Jitka Frimlová, Jan Vaculík, Miroslav Kratina, Petra Holeštová
Wolfgang Amadeus Mozart (Don Giovanni)
Josef Kuchinka (Orchestr Národního divadla v Praze), Libor Pešek (Česká filharmonie), Pavel Vaněk (Česká filharmonie) (sbormistr)
Don Gio
Don Gio
film
hraný
podobenství
Československo
1992
1992
5. 11. 1992
Expresivní hudební, morálně kulturní horor. Karel Roden v aréně duchovních vztahů a tělesných styků.
Lucernafilm – Gama (monopol do 4. 11. 1997)
dlouhometrážní
96 min
česká