Sviňa

Země původu

Slovensko, Česká republika

Copyright

2020

Rok výroby

2019

Premiéra

20. 2. 2020

Minutáž

104 min

Kategorie

film

Žánr

politický, thriller

Typologie

hranýdlouhometrážní

Originální název

Sviňa

Český název

Sviňa

Anglický název

Scumbag

Souběžný název

Sviňa

Anotace

Snímek Sviňa je scenáristickým a režijním debutem Rudolfa Biermanna (nar. 1958), zkušeného slovenského producenta působícího v České republice, který jej natočil ve spolupráci s režisérkou Marianou Čengel Solčanskou (nar. 1978). Politický thriller vznikl podle stejnojmenného knižního bestselleru spisovatele Arpáda Soltésze. Odehrává se ve světě vysoké politiky, organizovaného zločinu a velkých peněz. Nadějný poslanec s podporou mafie založí vlastní stranu, jež později s převahou vyhraje volby, a on se stane předsedou vlády. Společně s ním tak zemi ovládnou zločinci, kteří mají pod palcem policii, soudy i státní obchody a dotace. Mafie stojí také za zmizením teenagerky Broni z resocializačního ústavu. Dívku postrádá pouze její kamarádka Naďa. Ta vypoví novináři Ondrovi o pohřešované chovance i o podivných praktikách používaných vedením zařízení, jako je nucený sex či podávání drog. Mladý redaktor se na základě jejího svědectví pustí do nebezpečného pátrání. Svým investigativním přístupem odkryje propojení vysoce postavených politiků s podsvětím a odhalí jejich zneužívání moci k vlastnímu obohacování i k manipulaci druhými. Stává se tak pro mnohé velmi nepohodlným... – Postavy a děj příběhu byly inspirovány skutečnými politickými i společenskými událostmi na Slovensku z roku 2018, kdy byl zavražděn novinář Ján Kuciak a jeho snoubenka, což vyústilo v pád slovenské vlády. Velice aktuální a závažné téma však poněkud oslabuje vykonstruovanost příběhu a schematické vykreslení hrdinů. Tvůrcům se nicméně podařilo natočit působivé a řemeslně zvládnuté dílo ilustrující pozadí vysoké politiky a fungování organizovaného zločinu. Rudolf Biermann sice dodává, že „cílem snímku není soudit či odhalovat utajované skutečnosti, ale přinést divákům dobrý divácký zážitek“. Hlubší autorský záměr lze přisoudit Marianě Čengel Solčanské, která se nekalými aktivitami mocných zabývala už ve svém předešlém filmu Únos (2017), a přispěla tak na Slovensku ke společenským změnám, vedoucím ke zrušení amnestií bývalého premiéra Vladimíra Mečiara. Film Sviňa po svém uvedení dosáhl bezmála stotisícové návštěvnosti ve slovenských kinech za první víkend. -mkm-

Obsah

521 let před Kristem. Mužský hlas v perštině odříkává slova z takzvaného Bísotúnského nápisu starověkého krále Dareia. – 1999. Poslanec Bobo se probudí s kocovinou na chodbě parlamentu po noci strávené v nevěstinci. Na terase přijímá neznámý hovor. Odmítá navrhovanou schůzku a popírá, že by znal hotel Jantár nebo nějakou Evelyn. Rozpomene se až poté, co v kapse najde vizitku s logem hotelu i jménem dotyčné. – Na hotelové lodi Jantár ho očekává podnikatel Lolo Wagner. Bobo muže zná z doslechu z nechvalně známých kauz. Nechce s ním mít nic společného, přesto se nechá přesvědčit, aby zašel do hotelového baru, kde se seznámí s Wagnerovým kumpánem Ňuňem. Muži Bobovi pustí video ze včerejší noci, na kterém je zachycen při sexu s dívkou Evelyn. Ňuňu tvrdí, že je jí teprve čtrnáct let. Wagner vyděšeného Boba uklidňuje s tím, že mu chce jen pomoct k vlastní straně a k vítězství ve volbách. Zato od něho očekává ochranu před policisty a dotěrnými novináři. – Bobo v proslovu médiím oznamuje odchod z mateřské strany a založení nové. Před plánovaným vstupem Slovenska do EU chce ze země udělat sociální stát. – 2012. Ve studiu televize Agnus Dei vítá moderátorka biskupa Donáta. Jeho Excelence mluví o občanské povinnosti při parlamentních volbách, věřící mají volit podle doporučení církve. – Stoupenci Boba a jeho strany oslavují volební vítězství na Wagnerově lodi. Je mezi nimi i biskup se svým tajemníkem. Wagner děkuje duchovnímu za podporu a ujišťuje ho o splnění všech dohod a výhod pro církev, když Bobova vláda vše dodrží. Odcházejícího tajemníka se Wagner ptá, zda ho přítomná děvčata aspoň trochu potěšila. Muž reaguje zdrženlivě. – Ředitelka resocializačního zařízení Solis vyzvedne nezletilou Broňu, která jí byla soudem svěřena do péče. – V autě odvážejícím mladistvou do pasťáku sedí další nová chovanka Naďa a terapeut v maskáčích. Broňa od něho dostane facku za to, že se pobaveně usmála jeho lačným pohledům. – V budově obehnané zdí a střežené kamerami čeká dívky lékařská prohlídka, jíž přihlíží i terapeut, který je donutí k svléknutí. Na pokoji jim nařídí, aby se naučily nazpaměť vnitřní řád. Za neposlušnost vyhrožuje zabavením pošty, hladověním, samotkou a v podtextu i sexuálním násilím. Plačící Broňu v noci uklidní Naďa, slíbí jí, že jednou spolu utečou. – Wagner ukáže Bobovi jeho budoucí luxusní byt, který mu kvůli novinářům naoko pronajme. Protislužbou žádá, aby na jeho pozemcích byla postavena továrna, a chce je kvůli tomu výhodně prodat. S plánem musí souhlasit i církev, jíž patří sousední půda. Jejich rozhovoru je přítomná atraktivní mladá žena Emi, která Boba zaujme. – Wagner biskupa přemlouvá k prodeji pozemků. Duchovní, vědomý si silného postavení církve, která odolala různým režimům a vůdcům, však nátlaku nepodlehne. – Ředitelka fotí Naďu. Nejprve nahou ve sprše, pak v kanceláři s rozpuštěnými vlasy. Dívce změní profilovku na facebooku a další její fotky pošle neznámému muži s plánem vydírat ho. Uchlácholí ji krabičkou cigaret. – Wagner šéfku za postup po telefonu chválí. Dopálí ho, že mu odtahují auto z pěší zóny. Mafián vyhrožuje zasahujícímu policistovi a stěžuje si na něho Ňunovi, který v Bobově vládě má funkci ministra vnitra. – Broňa a Naďa u popelnic kouří a sní o společném útěku. – Do okázalého bytu za Bobem dorazí nastrčená Emi a skončí spolu v posteli. Politik odmítne dát si s ní kokain. Milence poradí, aby její bratranec na hospodářské pozemky zažádal o dotace s tím, že je určitě dostane. Za to od něj bude chtít dvacet procent. – Wagner opět jede za biskupem. Ve výtahu ukáže tajemníkovi kompromitující fotografie, které získala prostřednictvím Nadina profilu ředitelka pasťáku. Důrazně požaduje, aby duchovního o prodeji pozemků přesvědčil. – Představený a Bobo odhalují základní kámen budoucí továrny. Na slavnosti je i Emi. Před společným fotografováním se snaží nenápadně vytratit. Všimne si jí mladý novinář Ondro. Ten posléze na redakční poradě referuje o praktikách s dotacemi. Upozorňuje, že Emi je zapletena do finančních podvodů firmy jejích příbuzných a zároveň pracuje jako Bobova asistentka. Mafie tak má díky ní přístup k citlivým informacím. Šéfredaktorka Ondrovi připomíná, že si na každé tvrzení musí obstarat důkazy. – Wagner a Ňuňu se na jachtě navážejí do Boba kvůli tomu, že milenku Emi zapojil do byznysu. – Ředitelka Solisu bere Naďu a Broňu ve vyzývavém oblečení večer ven. V autě dívky dostanou od terapeuta neznámé pilulky a alkohol. Tabletku spolkne pouze Broňa, zkušenější Naďa ji tajně schová. V hotelu Jantár má ředitelka sex s Wagnerem, Naďu i omámenou Broňu si na pokoje odvádějí neznámí muži. – Ondra tu noc vzbudí svoji přítelkyni; že vyjíždí k automobilové nehodě ministra sociálních věcí. Přítomný policista mu nenápadně řekne, že se u ministra našly statisíce eur, kondomy a viagra. Novinář telefonuje do redakce a ptá se, zda může informaci zveřejnit. – V hotelu Jantár leží v krvi na podlaze mrtvá Broňa. Přivolaný lékař přítomnému Wagnerovi, ředitelce a Ňuňovi sdělí, že vykrvácela. Úmrtní oznámení nejde nijak zfalšovat. Doktor Ňuňovi vyčítá, že fetuje. Wagner je rozhodnutý formality obejít. – Motorový člun patrně odváží po řece dívčino tělo. – V ústavu tvrdí ředitelka nedůvěřivé Nadě, že Broňa utekla. – Na úřadu vlády si Ňuňu dá dávku těsně předtím, než vystoupí před novináři. Komentuje vyšetřování autonehody a zlehčuje Ondrovy dotazy na kompromitující nález v ministrově autě. – Naďa uteče z ústavu. Je bez peněz, musí se snížit k sexu za úplatu. Hledá Broňu u její matky v Nitře. Ta o dceři nic neví, věří, že je v Solisu. Dívka v televizi zahlédne muže, který si odvedl Broňu na pokoj, jedná se o ministra sociálních věcí. – Naďa hledá pomoc v redakci novin. Svěří se Ondrovi se zážitky v hotelu. Mladíka výpověď zaujme, je však opatrný, protože dívka není plnoletá, neměl by tak s ní vůbec mluvit. Ještě než ji přivolaná policie odveze zpátky do ústavu, stihne předat Ondrovi pilulku od terapeuta. – Ondrovi rozbor zprostředkuje partnerka, archeoložka Miša. Řekne jí, co mu vrtá hlavou. Broňa zmizela stejnou noc, jako se stala podivná havárie ministra. – Novinář si domluví rozhovor s ředitelkou ústavu. Ta mu odmítne cokoliv říct a vyhrožuje trestním oznámením. – Ředitelka nutí Naďu, připoutanou k posteli na samotce, aby podepsala prohlášení, že oné noci měla sex dobrovolně. – V redakci je novinářům jasné, že takto formulované prohlášení nemůže pocházet z dívčiny hlavy. Zkušená šéfredaktorka kolegy upozorňuje, že musí postupovat v souladu se zákonem a na vše mít důkazy. – V reakci na Ondrovu návštěvu Solisu Wagner přikáže Ňuňovi, aby po Broně vyhlásil pátrání. – Ňuňu před médii oznámí, že resocializační ústav nechá prověřit a z šetření vyvodí důsledky. Ondro se ptá přítomného ministra, jestli existuje spojitost mezi jeho nehodou a zmizením dívky. Na Ňuňa směřuje otázku, zda policie prošetřuje tvrzení jedné z klientek, že měla nedobrovolný pohlavní styk s neznámým mužem. Ňuňu přítomné novináře znovu ubezpečuje, že speciální komise všechno prošetří. – Ondro chce v souvislosti s případem rozkrýt Wagnerovy nekalé podnikatelské aktivity včetně daňových podvodů. Zasvětí do aféry šéfredaktorku, ta ho upozorní, že policie nebude proti Wagnerovi zasahovat. Varuje ho, ať si dá pozor. Novinář Wagnera po telefonu konfrontuje se zjištěnými informacemi, podnikatel mu rozčileně vyhrožuje. – Nadina pilulka patří mezi benzodiazepiny, má tedy sedativní účinky a po požití je s člověkem možné udělat cokoliv. Miša doma Ondrovi odříkává slova ze staroperského Bísotúnského nápisu o vítězství krále Daria nad vzbouřencem Gaumátem a dodá, že „vždy byli na světě dobří i zlí, nic se nezměnilo“. – Auto odveze zuboženou Naďu ze Solisu. Přítomen je i lékař, který pro ni chystá injekci. Zanedlouho poté motorový člun odplouvá od břehu. – Téže noci požádá Ondro Mišu o ruku. – Rybáři vytahují z řeky mrtvolu. – Šéfredaktorka konečně schválí Ondrův článek o Wagnerovi a dá svolení k jeho uveřejnění. – Televizní reportérka hlásí, že podnikatele Lola Wagnera z tzv. mafiánských seznamů navrhl prokurátor obvinit z krácení daní. – Emi je vláčena tiskem a nadává Bobovi. Ten pod vlivem Ondrových otázek na tiskové konferenci ztrácí nervy. Křičí na ministra sociálních věcí i na Ňuňa, ať si udělají pořádek ve svých resortech. Wagner chce Ondrovu adresu s tím, že vše zařídí. – Ředitelka s terapeutem oznámí Wagnerovi, že na novináře nic nenašli. – Naivní Ondro je přesvědčen, že krádeže politiků už konečně skončí a Wagner na odhalení politiků dojede. – Ondro jde doma těhotné Miše do sklepa pro okurky, když někdo zaklepe. Vzápětí jsou slyšet jen tlumené výstřely a zvuk padajících těl... – Redaktor se několik dnů nehlásí v práci ani rodině. Znepokojený je i Ňuňu, který se ptá Wagnera, zda s tím mají něco společného. Jeho lidé, nasazení na novináře, totiž již několik dnů v domě nic neslyšeli. Wagner souvislost popírá. – Těla dvojice najde policie, veřejnost o případu informuje televize. Jako možný motiv uvádí Ondrovu investigativní práci. – Redakčním kolegům se podaří přihlásit do mladíkova počítače. Ve všech slovenských denících vychází Ondrův článek „Chapadla mafie sahají až do politiky“. – Biskup z okna svého sídla roztrpčeně pozoruje nedalekou průmyslovou zónu. Tajemník ho chabě ujišťuje, že „cena byla dobrá“. – Televize přenáší záběry z rozsáhlé demonstrace z centra Bratislavy, kde řečnice žádá nové volby a vládu slušných lidí. – V televizi Agnus Dei mluví biskup o korupci, která ohrožuje demokracii, požaduje vyšetření a exemplární potrestání zločinů. – Ňuňu odstupuje z funkce, prý kvůli větší politické stabilitě. Slibuje vyšetřit vraždu. – (Hlas) Ondro mluví o práci investigativního novináře, o neuvěřitelnosti toho, co všechno je ještě dnes možné. Říká, že se nebojí o svou bezpečnost a doufá, že dokáže přispět ke změně společnosti k lepšímu. Klade si otázku, jak jsme jen mohli dopustit takovou situaci. Vzápětí Mišin hlas cituje slova krále Daria: Nebylo tehdy muže, ani Peršana ani Méda, ani v našem rodě nikoho, kdo by mága Gaumáta připravil o moc. Každý se ho bál, protože mnoho lidí dal zahubit. Nikdo se neopovážil vyslovit něco proti mágovi Gaumátovi. Až jsem přišel já. -mkm-

Hrají

Jozef Vajda

podnikatel Lolo Wagner

Marko Igonda

poslanec, později předseda vlády Bobo

Daniel Heriban

ministr vnitra Ňuňu

Diana Mórová

ředitelka resocializačního zařízení Solis

Andrej Remeník

novinář Ondro Mladý

Dana Droppová

Broňa, chovankyně resocializačního zařízení Solis

Petra Dubayová

Naďa, chovankyně resocializačního zařízení Solis

Lukáš Pelč

mluvčí vlády

Jakub Rybárik

terapeut v resocializačním zařízení Solis

Mária Schumerová

archeoložka Miša, Ondrova partnerka

Branislav Bystriansky

ministr sociálních věcí Dubkáčik

Gabriela Marcinková

asistentka Emi, Bobova milenka

Tibor Vokoun

biskup Ján Donát

Szidi Tobias /ž/

šéfredaktorka, Ondrova nadřízená

Júliana Johanidesová

novinářka Zita, Ondrova kolegyně

Tomáš Vravník

biskupův tajemník

Zuzana Moravcová

Bronina matka

Kristína Mikovičová

chovankyně resocializačního zařízení Solis

Kamil Mikulčík

policista

Juraj Hrčka

pochůzkář

Romana Ondrejkovičová

recepční

Rebeka Gregáňová

prostitutka Evelyn

Simona Miazdrová

moderátorka televize Max

Gabriela Dolná

moderátorka televize Agnus Dei

Anna Gurtlerová

policistka v redakci

Róbert Pukalovič st.

řidič

Róbert Pukalovič ml.

člen ochranky

Peter Saktor

srbský lékař

Hana Mikulcová

hudebnice

Matúš Kotian

hudebník

Matej Vaník

hudebník

Komentář

Nasser Danesh

perský text

Mluví

Jana Hubinská

hlas policistky v redakci

Milan Bahul

hlas srbského lékaře

Alojz Špaček

hlas vrátného

Vojtech Vida

hlas vrátného

Peter Šarkan Novák

hlas z rádia

Marek Mikúšek

hlas z rádia

Zuzana Haverda /ž/

hlas z pódia při demonstraci

Michal Blaho

hlasy v davu

Michaela Dzamková

hlasy v davu

Kristína Grolichová

hlasy v davu

Andrej Kováč

hlasy v davu

Roman Čisár

hlasy v davu

Michal Paulovský

hlasy v davu

Štáb a tvůrci

Asistent režie

Jan Duplinský

Skript

Nikol Šuplatová

Předloha

Arpád Soltész (Sviňa – román)

Druhá kamera

Ondrej Synak (operátor), Nick Kollár (operátor), Nikol Šuplatová (operátor), Oliver Záhlava (operátor)

Asistent kamery

Maroš Sekej, Radoslav Štuhl, Ján Ďuriš, Branislav Chlpík, Martin Štulrajter

Výprava

Martin Hájek, Martin Chrenčík, Peter Olgyay (rekvizitář), Ondrej Magyar (rekvizitář), Juraj Mazanec (rekvizitář), Jaroslav Vida (rekvizitář), Peter Bauer (rekvizitář), Fero Csandal (rekvizitář), Stanislav Talapa (rekvizitář), Peter Hurtig (rekvizitář), Michal Balogh (rekvizitář)

Návrhy kostýmů

Valéria Ducko Kelecsényi

Kostýmy

Gabriela Paschová (vedoucí kostymérka), Silvia Čechová, Monika Koritko, Veronika Vartíková

Masky

Alica Dvorská, Eva Kranich, Eva Mrázová, Magdaléna Pikusová, Silvia Žitná, Martin Jankovič (zvláštní masky)

Zvuk

Miloš Hanzély (zvuk, záznam postsynchronů, střih, supervize a mix zvuku), Lukáš Kasprzyk (zvuk, střih a úprava dialogů, střih ruchů, supervize a mix zvuku), Miroslav Gaži (střih ruchů), Petr Kapeller (záznam ruchů), Bohumil Martinák (supervize a mix zvuku), Mária Kodčíková (záznam hudby), Michal Pekárek (mix hudby)

Asistent zvuku

Miroslav Kosáč, Miroslav Gaži, Karol Kuliffay, Denisa Uherová, Maroš Oláh

Vizuální efekty

Magiclab, Michal Křeček (supervize), Tomáš Vondrášek (koordinátor)

Postprodukce

Josefína Borecká (výroba), Pavla Lubovská (výroba), Juraj Špaček (výroba), Magiclab (obraz), Andrea Shaffer (vedoucí produkce Magiclab), Vladimíra Lenertová (produkce Magiclab), Dmitri Medinsky (vedoucí 2D oddělení Magiclab), Soundline (zvuk), Miloš Hanzély (postsynchrony Soundline), Dimas (zvuk), Juraj Martinák (produkce Dimas)

Návrhy titulků

Tadeáš Kobranov (animace)

Producent

Rudolf Biermann (In Film Praha), Mariana Čengel Solčanská (Magic Seven Slovakia), Marek Jeníček (CinemArt SK)

Produkce

Zuzana Jankovičová, Mirka Grimaldi, Lýdia Drahošová (koordinátorka produkce)

Vedoucí produkce

Dominika Zelinková (vedoucí natáčení)

Zástupce vedoucího produkce

Magda Chýlková (ekonomka)

Asistent vedoucího produkce

Juraj Špaček, Boris Dovhun

Spolupráce

Rastislav Gore (vrchní osvětlovač), Łukasz Wojciechowski (fotograf)

Hudba

Nahrál

Bratislavský štúdiový zbor, Kvartet sCore, Marek Blaha, Marie Jírová, Dominik Trávníček, Petra Malíšková, Adam Novák, Jozef Ostrolucký, Martin Kušš, Andrej Gál

Dirigent

Vladimír Martinka (Bratislavský štúdiový zbor)

Písně

Encapsulation, One Way to Go, Krtko, Demo, Slovensko moje, otčina moja, Dobrú noc, môj milý, Mág Gaumát

Hudba k písni

The Prophecy (Encapsulation), B-Complex (Encapsulation), B-Complex (One Way to Go), B-Complex (Krtko), Raw (Demo), Vladimír Martinka (Slovensko moje, otčina moja) (úprava)

Text písně

Kristína Rojová (Slovensko moje, otčina moja)

Zpívá

Bratislavský štúdiový zbor (Slovensko moje, otčina moja), Mária Schumerová (Dobrú noc, môj milý)

Lokace

Slovensko, Bratislava (Slovensko), Náměstí Alexandra Dubčeka (Bratislava), Národní rada Slovenské republiky (Náměstí Alexandra Dubčeka), Náměstí svobody (Bratislava), Letní arcibiskupský palác /Úřad vlády Slovenské republiky/ (Náměstí svobody), Dunaj (Bratislava), most Apollo (Dunaj), most Slovenského národního povstání (Dunaj), restaurace UFO /interiér/ (most Slovenského národního povstání), ulice Mlynské nivy (Bratislava), Nivi Tower /interiér/ (ulice Mlynské nivy), Primaciálne náměstí (Bratislava), Primaciálny palác /interiér/ (Primaciálne náměstí), Brečtanová ulice (Bratislava), televize Joj /interiér/ (Brečtanová ulice), Náměstí Slovenského národního povstání (Bratislava), Hurbanovo náměstí (Bratislava), Hlavné náměstí (Bratislava), Žižkova ulice (Bratislava), Rudnayovo náměstí (Bratislava), Michalská ulice (Bratislava), Michalský most (Michalská ulice), Pribinova ulice (Bratislava), Lazaretská ulice (Bratislava), redakce deníku SME /interiér/ (Lazaretská ulice), Dvořákovo nábřeží (Bratislava), Grand Hotel River Park /interiér/ (Dvořákovo nábřeží), Gorkého ulice (Bratislava), Nová budova Slovenského národního divadla /interiér/ (Gorkého ulice), Staromestská ulice (Bratislava), Továrenská ulice (Bratislava), Tomášiková ulice (Bratislava), Župné náměstí (Bratislava), Podunajské Biskupice (Bratislava), Vlčie hrdlo (Bratislava), nádraží Nové Mesto (Bratislava), Jarovecké rameno (Bratislava), Rusovské jezero (Bratislava), Čunovo (Bratislava), restaurace Modrá Čajka /interiér/ (Čunovo), Danubiana /interiér/ (Čunovo), Svätý Jur (Slovensko), Nitra /ulice i okolí/ (Slovensko), Nitranský hrad (Nitra /ulice i okolí/), Biskupský palác (Nitranský hrad), Murániho ulice (Nitra /ulice i okolí/), ulice Královská cesta (Nitra /ulice i okolí/), Dražovce (Nitra /ulice i okolí/), kostel sv. Michala Archanděla (Dražovce), Trenčín (Slovensko), Váh (Trenčín), vodní elektrárna (Váh), Šamorín (Slovensko), přístav (Šamorín), botel Kormorán /i interiér/ (přístav), Čilistov (Šamorín), ulice Pri hrádzi (Čilistov), Šaštín-Stráže (Slovensko), Hviezdoslavova ulice (Šaštín-Stráže), Klášterní náměstí (Šaštín-Stráže), Pezinok (Slovensko), Psychiatrická nemocnice Philippa Pinela /interiér/ (Pezinok)

Produkční údaje

Originální název

Sviňa

Anglický název

Scumbag

Souběžný název

Sviňa

Kategorie

film

Typologie

hraný

Žánr

politický, thriller

Země původu

Slovensko, Česká republika

Copyright

2020

Rok výroby

2019

Premiéra

20. 2. 2020

Distribuční slogan

Šokující thriller inspirovaný životem. A smrtí. Nezabiješ. Nesesmilníš. Nepokradeš. Film Mariany Čengel Solčanské a Rudolfa Biermanna.

S podporou

Audiovizuálny fond SR (Program podpory audiovizuálního průmyslu)

Distribuce

CinemArt (monopol do 20. 2. 2030)

Technické údaje

Délka

dlouhometrážní

Minutáž

104 min

Verze

slovenská

Titulky

bez titulků