Po životopisném historickém dramatu Toman sáhl režisér, herec a producent Ondřej Trojan po odlehčeném, zcela odlišném žánru, a podle scénáře Petra Jarchovského, se kterým již spolupracoval na filmech Pějme píseň dohola (1991) a Občanský průkaz (2010), natočil stylizovanou hudební komedii ze současnosti Bourák. Příběh autoři zasadili do fiktivního příhraničního městečka Šlukdorf v severních Čechách (název evokuje skutečné lokace Šluknov a Varnsdorf, točilo se však i jinde). Nevzhledné maloměsto, v němž se daří profitovat hernám a nevěstincům, je domovem romanticky založeného automechanika Ládi Richtera zvaného Bourák. Ten si v zapadákově, kde se zastavil čas, vytvořil iluzorní svět a dny tráví opravou vraků nebo tancem s milenkou v rytmu rokenrolu v místním klubu (vždy stylově vyšvihnutý a s napomádovanými vlasy). Zpět do reality se ho snaží dostat akční osmnáctiletá dcera Kamila (vyjadřující se osobitou mluvou), kterou trápí nefunkční vztah rodičů. Jednoho dne jí dojde trpělivost a společně s matkou Markétou nezodpovědného muže vystěhují do garáže, aby si uvědomil, kde udělal chybu. Vyvrhele na cestu „záchrany“ pravých hodnot a skutečného životního štěstí nasměruje duch Elvise Presleyho a také nepatřičný zájem místního „mafiána“ o jeho stále atraktivní a oddanou ženu. – Do role dětinského frajera Ládi obsadil režisér svého bratra Ivana Trojana, jde tak o jejich první větší spolupráci. Další postavy ztvárnili vesměs zkušení herci (někteří z okruhu parodického divadla Sklep, v němž působí sám režisér a herci epizodních rolí, sochař Jaroslav Róna či designer Aleš Najbrt), Jiří Macháček coby mafián Ruda nebo Kristýna Boková, dosud známá spíše z dívčích rolí, která si zahrála Bourákovu rezignovanou manželku a matku dospělé dcery. Postava Kamily byla svěřena studentce konzervatoře Veronice Markové, pro niž byl snímek výrazným debutem. Navzdory obsazení, ostřílenosti tvůrců a zjevné inspiraci filmovou klasikou vznikl nesourodý žánrový pelmel s neujasněnou poetikou a polopatickými vtípky. Upoutají zdařilé kostýmy Terezy Kučerové, výtvarné pojetí včetně rekvizit a původní hudba Romana Holého v energickém rockabilly stylu. Tu interpretuje Matěj Ruppert z kapely Monkey Business a trojice vokalistek Žofie Dařbujánová, Tonya Graves a Tereza Černochová s doprovodnou skupinou. Jejich vystoupení v klubu a jednotlivé písně s komentářem kapelníka tvoří volný rámec celého vyprávění (a u řady scén výrazný podkres), jež rozvíjejí i krátké flashbacky. Za zmínku stojí též zdařilé retro taneční kreace evokující zlatou éru rokenrolu. -mkm-
Muži ve středních letech s vizáží rokenrolového zpěváka 50. let, automechanikovi Láďovi Richterovi, zvaný Bourák, nabízí majitel vrakoviště Zlaťák dvě nabouraná auta s vizí, že z nich složí jedno. „Darem“ chce vyrovnat svůj dluh. – Kapela Mad Nut and His Raisons připravuje vystoupení v klubu Pokado ve staré tovární budově. Publikum rozehřívá „songem o jednom obyčejném chlápkovi přezdívaném Bourák, který od života nechtěl nic jiného než velký auto, dobrý boty, správný brejle a holku s velkejma... modrejma očima“. Lídr kapely vyzývá fanoušky, ať si poslechnou, jak tímto pořadím život muži zamíchal. – Automechanik veze domů do Šlukdorfu na odtahovém autě půlky fordů Ka. Přihlíží tomu městský policista Luděk, v poklidu popíjející kafe. Vidí ho i jeho osmnáctiletá dcera Kamila, zaměstnaná v herně Titanic, patřící zdejšímu mafiánovi Rudovi. Dívka to hlásí po telefonu matce, poštovní doručovatelce Markétě, která táhne celou domácnost. Ženy řeší blížící se bouřku. Do jejich domu zatéká a nezodpovědný otec zřejmě zase nezakryl střechu plachtou. Obětavá matka to chce zařídit sama, ale Kamila pomoc odmítne. – Bourák má vedle domu malý autoservis Graceland (pojmenovaný podle legendárního sídla Elvise Presleyho). Torza vozů od kamaráda Zlaťáka schová před deštěm do garáže a manželce, která přispěchá domů odvrátit potopu, se neukáže. – Kamila se v herně dostane do sporu s gamblerem Frantou, doprovázeným opilou matkou a malým synem. Hráč barmance ukradne z pokladny peníze. Když se rozčilená dívka na zloděje vrhne, jeho podroušená příbuzná ji omráčí lahví. – Majitele herny Rudu alias Binga toho rána nečeká nic dobrého. V místním občasníku se dočte, že zastupitelstvo města odhlasovalo vyhlášku o zákazu hazardních her a výherních automatů. Jeho pěstěná manželka Jiřina posedlá pejskem Edýnkem po něm navíc chce, aby ji okamžitě zavezl k veterináři, neboť zvíře trpí zácpou. Cestou do ordinace Ruda telefonuje se sprostým gangsterem Vladkem. Ten od něj žádá dlužnou částku, kterou mu půjčil na koupi automatů. Vystresovaný muž paničku nemilosrdně vyhodí z auta do deště. – Bingo najde ve svém podniku bezvládnou Kamilu a prázdnou pokladnu. Podle střepů z lahve vytuší, kdo je pachatel, a chce jednat. Koncentrovaný Bourák zatím svařuje karosérie v rytmu rokenrolu. – Zraněné Kamile lékař zašije ránu na hlavě. Ruda ji veze domů a svěřuje se jí, že vždy miloval její matku. Chtěl by si s Markétou někam vyrazit, ale dívka z toho není nadšená; připomene mu, že je ženatý. – Ve zchátralé vile Bourákovy rodiny je spoušť. Matka vodu protékající střechou a stropy chytá do kýblů. Otec, kterého rozzlobená Kamila hledá v dílně, se zbaběle ukrývá. Pak ujede v „novém“ autě pryč. – V místním rádiu referují o zákazu heren. Zoufalý Ruda vyndá z auta golfové hole... – Matka najde na půdě odložený kufr s kostýmy a starými fotografiemi z doby, kdy poznala svého muže. I po letech je stále zamilovaná, zálibně si prohlíží obrázky a vzpomíná na společné taneční úspěchy na soutěžích. Rozmrzelá dcera pro její sentiment nemá příliš pochopení. Po úrazu se jí motá hlava a matku napadne, zda není těhotná. – Bourák se cestou převlékne z pracovní kombinézy do stylového oblečení. – Kamila ve snaze otevřít matce oči ji zavede do otcova pokoje plného hraček a plakátů odkazujících k americké pop kultuře 50. let. Místnost vypadá jako chlapecký pokoj, nikoliv jako pracovna dospělého muže. Dívku mrzí, že tu nejsou rodinné fotografie. Tátu považuje spíš za parodii otce a manžela. Markéta však oceňuje, že partnera vůbec něco zajímá; je to pro ni lepší než těžké období apatie, jež prožíval po uzavření továrny, v níž pracoval (vzpomínka). – Bourák se zatím projíždí s milenkou Bublinou ve „slepeném“ autě, jež jí daroval k narozeninám. „Hravě“ pod kapotou nahradí kabel, překousaný kunou. Milenci se co chvíli vášnivě líbají. – Ruda se jde pomstít za krádež Frantovi a jeho rodině. Strefuje se jim golfovými míčky do oken, poté se vláme do bytu a pustí si televizi. Alkoholička mafiána prosí, ať syna s vnukem ušetří, přizná, že dívku „zabila“ ona. Ten ji však nevnímá, neboť se na obrazovce zjeví obraz milované Markéty. – Bouráka, dovádějícího s Bublinou v posteli, vyruší její synek. Žena se zlobí na sestru Alici, že chlapce neuhlídala. Tu štve Bublinin přestárlý a ženatý amant, nicméně se nechá uplatit, že chlapce pohlídá ještě týž večer, kdy chce dvojice v Pokadu slavit. – Franta doprovodí skleslého Rudu do jeho herny, kde si chce naposledy „zapařit“ na automatu. – Kamila přesvědčí matku, aby si spolu vyjely. V klubu Pokado narazí na Bouráka s Bublinou, kteří předvádějí kdysi oblíbené Markétino taneční číslo s prvky akrobacie. Pobouřená manželka vykřikne, její muž vzduchem letící milenku nezachytí a ta dopadne do obřího narozeninového dortu. Bourák se rychle vytratí. – Opilý Ruda při návratu z herny doma šlápne do psího exkrementu. Protivná manželka ho buzeruje a řeší jen potřeby psa. Bingo ji chladnokrevně skolí golfovou holí. – Bouráka překvapí, že je doma zamčeno, a zamíří do dílny, kde najde přestěhované své věci. – Kamila rozhodne, že ona ani matka nesmí před otcem couvnout, musí si uvědomit své nevhodné chování, a apeluje na smířlivou Markétu, které je manžela líto. Sama Bourákovi zanese polévku. Ve snaze připomenout mu „vyvolenou“ si nasadí matčinu paruku a oblékne si její svůdné šaty a lodičky. Jasně otci určí pravidla: jeho „místo“ je nyní v dílně, stojící na jejím a matčině pozemku. Toho však více než domluvy zajímají modely aut na poličce. – Ruda zachmuřeně pozoruje Markétin dům. – V noci se Bourákovi zjeví stárnoucí Elvis Presley v bílém kostýmu. Varuje ho, aby neničil svoji rodinu stejně jako kdysi on. Láďu jeho osud dojme k slzám a společně si zanotují idolův starý hit. Přelud muži slíbí, že mu splní jeho největší životní přání. – Mladý řidič tahače Dejvy listuje autoatlasem Evropy, tzv. šukmapou. Mezi fotografiemi a adresami svých náhodných známostí narazí na poznámky o Kamile: „drzý tele“ a jednička s hvězdičkou. – Ruda se probudí v autě před Markétiným domem a vidí jejího manžela vycházet z autodílny jen ve spodním prádle. – Barmanka v herně najde Frantu, který šokované dívce oznámí, že mu majitel Titanic předal. Kamila volá šéfovi, aby jí situaci vysvětlil, o nové vyhlášce neví. Rudu však zajímá jen to, zda její matka skutečně vyhodila otce z domu. Při pohledu na manželku, ležící v tratolišti krve, se rozhodne získat vysněnou lásku. – Do baru dorazí Dejvy, jehož fotku má Kamila připevněnou ve skladu k panákovi jako terč na šipky. Dívka po mladíkovi mrští popelníkem. – Bourák vymáhá na vrakovišti po Zlaťákovi dlužné peníze za práci, jež potřebuje na opravu střechy. Parťák mu však nemá čím zaplatit, a místo toho mu nabídne zachovalý Cadillac Sedan DeVille z roku 1959. O vysněném veteránu ví automechanik vše. Musí ale zapomenout na prachy. – Kamila vášnivé milování s Dejvym narychlo ukončí. Myslí, že s ní byl jen proto, že ji považuje za lehce dostupnou. Otevře podnik, kam s Frantou vtrhnou desítky lidí, kteří se navzdory městské vyhlášce vrhnou k hracím automatům. Kamila odjíždí na kole z Titanicu, z něhož vyjde rozpačitý milenec. – Vyfintěný Ruda vyjeví Markétě u ní doma své city: miluje ji už od školních let a nechápe, jak se mohla zahodit s Bourákem, kterého pomlouvá. Ona však jeho náklonnost neopětuje a věří, že se k sobě s manželem vrátí. Urputnému nápadníkovi připomene manželku Jiřinku. Ten se z představy ženy, kterou zabil, vyděsí a celý se zpotí. Markéta ho proto pošle do sprchy. Mezitím se vrátí Kamila, která ji podezírá, že otce, navzdory úmluvě, pustila zpět. Když vyjde najevo, kdo byl v koupelně, mylně se domnívá, že má matka s mafiánem poměr, a je znechucená, neboť jde o ženatého muže a navíc bývalého pasáka. – Ruda se začne ve vile chovat jako doma, nazuje si Láďovy trepky a usadí se v jeho županu do křesla v obýváku. Ženám je jasné, že se zbláznil. Kamila běží do dílny pro otce, ten je však pryč. – Bourák si užívá jízdu krajinou v Cadillacu. – Zoufalé ženy zavolají na pomateného Rudu, který se zcela vtělil do nové „role“, policistu Luďka. – Mafián Vladko má problémy s „obchodním“ partnerem. Ten na něm násilím vymáhá Rudův dluh a v šachu drží i veškerý personál jeho nevěstince. – Luděk odvede zmateného Binga od Markéty. Tvrdí mu, že ho shání žena. Před jeho domem ho přesvědčí, že v něm skutečně bydlí. Uvnitř policista narazí na psíka, kterému uvízla packa v robotickém vysavači. Když se ho snaží vyprostit, Rudovi se podaří pohotově zavřít dveře, aby nebyla vidět mrtvá Jiřina, a muž zákona tak unikne hrozícímu úderu golfovou holí. – Po odchodu Luďka zamíří do domu Vladko s kumpánem, vyzbrojeni kulečníkovými tágy. – Bourák se snaží omluvit se Bublině za incident v Pokadu. Ta však má již náhradního milence. Neoblomí ji ani pohled na automechanikův vysněný kaďák, o němž vzdorovitě prohlásí, že jde o starou vykopávku, a z balkonu na ni vychrstne kbelík bílé barvy. – Vladko s poskokem hledají Rudu v jeho honosném domě. Mafián je postupně skolí k manželčině mrtvole. – Rozrušený Bourák dorazí s veteránem domů a žádá Markétu s Kamilou, aby mu pomohly s čištěním vozu. Neústupná dcera se diví matce, že chce vyhovět. Ta ji ale upozorní, že nejde jen tak o nějakou káru, ale o Cadillac Sedan DeVille z roku 1959, a pustí se do šetrného odstraňování barvy. Láďa pochopí, že je ta pravá, a obejme ji. Při líbání je vyruší Ruda, který se vrací „domů“; stále se považuje za Markétina muže. Bourák se však manželky nehodlá vzdát. Binga, který chce rozmlátit karoserii, vykolejí Kamila výkřikem „pozor tati“. Sokové se do sebe pustí. Rodina společnými silami zmateného vetřelce zneškodní. Nechají ho jít a rozhodnou se pro společnou vyjížďku zachráněným vozem, na níž se Markéta vyšňoří. – Pouliční bezpečnostní kamera zaznamená potácejícího se zraněného Vladka, a tak dispečerka pošle na místo strážníka Luďka. Kamera zachytí také Rudu v županu, který jde do přeplněného Titanicu, o nějž se zatím vzorně stará Franta s matkou. – Vladko blábolí o svém napadení. Policista přivolá sanitku a pošle kriminalisty do Rudova domu. Ten se opíjí ve skladu herny, kde upoutá jeho pozornost zavěšený panák. – V Rudově domě obleženém novináři vyšetřuje policie. – Luděk vtrhne do Titanicu, a tam najde oběšeného Rudu. Bez úspěchu se snaží přestřelit provaz. Ještě živého sebevraha nakonec odřízne duchapřítomný Bourák. – Šlukdorfské noviny píší o hrdinné akci policie a rodiny místního flákače Ládi Richtera. – Bourák opravuje společně s Markétou a s Kamilou střechu domu. Rodiče překvapí dceřina další nevolnost. – V prázdném Titanicu Kamila nafotí automaty. Nabídne je k prodeji na německém internetovém bazaru. Barmanku zaskočí Dejvy s oznámením, že dal ve firmě padáka. Ukáže jí urnu s popelem svého autoatlasu a přizná, že se rozhodl pro jednu adresu ve Šlukdorfu. Dívka Dejvyho svérázný slib věrnosti přijme. – Těhotná Kamila nahání Bouráka, slíbil jí připravit dětský pokoj, ale zatím se stále hrabe v motoru cadillacu. Odmítá mu říct, kdo je otcem jejího „břicha“. Pod nátlakem se jí podaří dostat muže do domu, kde na ně čeká matka s Dejvym, který se přišel představit. Mladík si „tchána“ získá nabídkou pomoci s renovací vozu a se sháněním náhradních dílů. Podnikavou dívku inspiruje esemeska o výhodném prodeji všech automatů, stejně na odbyt by mohla jít i stará auta. Obratem uzavře se Zlaťákem dohodu: z každého jeho veterána, kterého se její rodině podaří opravit a prodat, dostane podíl. – Mad Nut and His Raisins se loučí s publikem. Frontman kapely nadšeným posluchačům na závěr vystoupení přidá písňový happy end. – Láďa s Dejvym úspěšně draží veterány v bývalé herně, nyní autosalonu Graceland. Doprovodná show se nese ve velkém stylu s hudbou, šampaňským a tanečnicemi u tyče. Těhotná Kamila i její máma jsou šťastné. Bourák s Markétou oslní publikum svým pověstným tanečním číslem. -mkm-
automechanik Láďa Richter zvaný Bourák
pošťačka Markéta Richterová, Bourákova žena
barmanka Kamila Richterová, Bourákova dcera
Ruda Vrtílek zvaný Bingo, majitel herny Titanic
Bublina, Bourákova milenka
městský policista Luděk
Jiřina Vrtílková, Rudova žena
řidič kamionu Dejvy
Tonda Voříšek, zpěvák skupiny Mad Nut and His Raisins
majitel autobazaru Zlaťák
gambler Franta
Elvíra, Frantova matka
mafián a pasák Vladko
Alice, Bublinina sestra
hezoun Jimbo
Mirda, Frantův syn
mafián Tlusťoch
Vladkův poskok
novinářka Šlukdorfského občasníku
městská policistka
paní Valešová, Vladkova kuchařka
dítě Badýnek, Bublinin syn
lékař MUDr. Václav Jára
zpěvačka skupiny Mad Nut and His Raisins
zpěvačka skupiny Mad Nut and His Raisins
zpěvačka skupiny Mad Nut and His Raisins
hudebník skupiny Mad Nut and His Raisins
hudebník skupiny Mad Nut and His Raisins
hudebník skupiny Mad Nut and His Raisins
hudebník skupiny Mad Nut and His Raisins
barmanka
barmanka
barmanka
zpěvák Elvis Presley
účastník aukce
účastník aukce
účastník aukce
účastnice aukce
účastník aukce
účastnice aukce
účastník aukce
účastník aukce
účastnice aukce
dubl za Ivana Trojana – tanec
dubl za Ivana Trojana – řízení auta
dubl za Veroniku Markovou – řízení auta
dubl za Alenu Pajtinkovou – tanec
tanečníci v klubu Pokado/tanečníci na aukci
Tomáš Chlost, Karolína Vodičková
Petr Jarchovský, Evita Naušová (spolupráce na scénáři), Ondřej Trojan (spolupráce na scénáři)
Martin Novosad, Vladimír Barák, Kateřina Ondřejková, Jan Maxa
David Matoušek, Jiří Merc (ostřič), Ondřej Matějka (ostřič druhé kamery), Honza Jirák (ostřič druhé kamery), Matěj Šmelko (ostřič druhé kamery)
Martina Hladíková
Mirek Karmazín (vedoucí výpravy), Lukáš Coufal, Miroslav Podhrázský, Jan Kamenický, David Coufal, Jiří Charuza, Patrik Hejda, Mirek Svoboda, Jan Mareš
Jitka Novotná, Naďa Rejmanová, Katka Krejčová, Anna Hanáková, Tereza Švolíková, Filip Vlček, Fabienne Tchaou /ž/, Samiha Malehová, Paulína Bočková, Jitka Muchová
Jana Bílková, Jarda Šámal, René Stejskal, Michaela Pecková, Ivana Skalová, Renata Chudáčková, Hanka Šímová, Věra Bílá, Tomáš Rychter, Martina Buhrová, Květa Holasová, Radka Vávrová, Petra Šmelková, Katka Tišnovská, Katka Vojkůvková, Tereza Malá, Jana Barroso /ž/, Simona Zieberová, Veronika Gajdová
Jan Barák
Jiří Klenka (zvuk, záznam kontaktníhi zvuku, hudby a ruchů, design a mix zvuku, záznam a střih dialogů), Klára Javoříková (zvukové efekty auta), Roman Holý (záznam a mix hudby), Vlaďka Cafourková (střih dialogů, ruchů a zvláštní zvukové efekty), Klára Javoříková (zvláštní zvukové efekty auta), Dominik Pecka (záznam hudby), Karel Zámečník (mix zvuku)
Oto Zeman, Petr Senft, Klára Javoříková, Juraj Baláž, Jakub Trš
R.U.R., Mirek Suchomel (supervize R.U.R.), Michal Mocňák (konzultant R.U.R.), Jan Všetiček (produkce R.U.R.), Zuzana Picková (produkce R.U.R.), Michal Berka (produkce R.U.R.)
SFX Flash Barrandov, Kamil Jaffar, Petr Večerník
UPP (obraz), Vít Komrzý (producent UPP), Ivo Marák (supervize UPP), Tomáš Pulc (technologická supervize UPP), Jan Krupička (technologická supervize UPP), Bedřich Strnad (produkce UPP), Jiří Slavíček (produkce UPP), Ladislav Hrbáček (vedoucí produkce UPP), KlenkaSound (zvuk), PFX (zvuk), Tomáš Srovnal (výkonný producent PFX), Aneta Práglová (produkce PFX)
Filmka, Markéta Lenka Vasilevová, Kateřina Šimonová, Jindra Pinďa Klaus, Renda Hájek, Jindra Dudek, Jiří Šmiderský
Michaela Syslová (výkonná producentka Total HelpArt T.H.A.), Jarmila Hoznauerová (výkonná producentka ČT)
Ondřej Trojan (Total HelpArt T.H.A.)
Kateřina Ondřejková (kreativní producentka ČT), Zuzana Mistríková (PubRes), Ľubica Orechovská (PubRes), Vasil Bobela (bpd partners), Petr Pudil (bpd partners), Jan Dobrovský (bpd partners), Martin Chalupský (innogy), Sylva Jančová (innogy), Miloslav Glac (Fortuna Film und TV)
Zdeněk Meduna, Adam Karásek (vedoucí natáčení), Viktorie Vávrová (vedoucí natáčení), Hana Bílá (ČT)
Jiří Fero Burda (ekonom)
Lukáš Francl (grafický design)
Jiří Filipovský (vrchní osvětlovač), Bára Lockefeer /ž/ (fotografka), Václav Tomšovský (práce se zvířaty), Miloš Starsy (historické automobily), Matyáš Trojan, Adam Burda
Roman Holý /kytary, klavír, programování bicích a kontrabasu, dechy, melodika/, Matyáš Vorda /bicí/, Petr Harmáček /trubka/
Marek Zelinka, Ondřej Šoth (spolupráce)
taneční skupina Zig Zag tap and swing
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Roman Holý
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj Ruppert
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj RuppertTereza Černochová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj RuppertTereza ČernochováŽofie Dařbujánová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj RuppertTereza Černochová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj RuppertTereza ČernochováŽofie Dařbujánová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Roman HolýTereza Černochová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Tereza ČernochováMatěj Ruppert
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Tereza ČernochováŽofie Dařbujánová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj RuppertTereza Černochová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Roman Holý
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Roman Holý
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Tereza Černochová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Matěj RuppertTereza Černochová
Hudba k písni Roman Holý
Text písně Pavel MrázekRoman Holý
Zpívá Roman Holý
Hudba k písni Hugo PerettiLuigi CreatoreGeorge David Weiss
Text písně Hugo PerettiLuigi CreatoreGeorge David Weiss
Zpívá Ivan TrojanOndřej Trojan
Varnsdorf, Horní nábřeží (Varnsdorf), ulice Stanislava Kostky Neumanna (Horní nábřeží), Mladoboleslavská ulice (Varnsdorf), Čelakovická ulice (Varnsdorf), Poštovní ulice (Varnsdorf), Východní ulice (Varnsdorf), Fügnerova ulice (Varnsdorf), Pletařská ulice (Varnsdorf), Žitavská ulice (Varnsdorf), Karlova ulice (Varnsdorf), nemocnice /interiér/ (Varnsdorf), Rumburk, ulice Slovenského národního povstání (Rumburk), Pražská ulice (Rumburk), Krásnolipská ulice (Rumburk), náměstí Lužické (Rumburk), Šluknov, Tovární ulice (Šluknov), ulice Dr. Milady Horákové (Šluknov), Rožany (Šluknov), Krásná Lípa, Stradalova ulice (Krásná Lípa), Zahrady (Krásná Lípa), Nové Hraběcí, Praha, Smíchov (Praha), ulice Ke Sklárně (Smíchov), MeetFactory /interiér/ (ulice Ke Sklárně)
Bourák
Bourák
The Banger
Bourák
film
hranýdistribuční
gangsterka, hudební, komedie, taneční, černá komedie
Česká republika, Slovensko
2020
2019—2020
začátek natáčení 26. 5. 2019
konec natáčení 6. 1. 2020
konec distribučního monopolu 10. 6. 2022
předpremiéra 9. 6. 2020 (multiplex CineStar, Hradec Králové)
slavnostní premiéra 10. 6. 2020 (multiplex CineStar Anděl, Praha)
distribuční premiéra 11. 6. 2020 /nevhodné pro děti do 12 let/
zahraniční premiéra 2. 7. 2020 (Bratislava, Slovensko)
Mají ho plný zuby... a srdce. Ivan Trojan v komedii Ondřeje Trojana.
Filmová a televizní společnost Total HelpArt T.H.A., Česká televize (koprodukce), PubRes (koprodukce), bpd partners (koprodukce), innogy (koprodukce), Fortuna Film und TV (koprodukce)
Státní fond kinematografie ČR, Státní fond kinematografie ČR (Program filmových pobídek), Audiovizuálny fond SR
dlouhometrážní
111 min
DCP 2-D
1:1,85
barevný
zvukový
5.1, digitální zvuk
česká
česky
bez titulků
české
Festival: 42. festival české filmové komedie Nové Město nad Metují
2020
Nové Město nad Metují / Česká republika
Cena za nejvýraznější výkon mladého umělce
Veronika Marková