Deníček moderního fotra, první celovečerní film Jana Haluzy (nar. 1987), který je zároveň i autorem scénáře. Jde o adaptaci populární stejnojmenné předlohy Dominika Landsmana, jež vycházela nejprve jako blog a později byla vydána i knižně. – Snímek stejně jako jeho literární předobraz vypráví v ich-formě o strastech novopečeného otce. Tím se stal novinář Dominik náhodou, po jedné noci strávené s návrhářkou hraček Natašou. Pár, který neměl v plánu společnou budoucnost, se musí vypořádat s nečekanou situací, kdy těhotná mladá žena nemá kde bydlet a muž nemá z čeho platit alimenty. Uzavřou proto dohodu. Nataša se nastěhuje k Dominikovi, který o rok odsune chystaný studijní pobyt ve Velké Británii a zůstane na rodičovské dovolené, zatímco návrhářka se po šestinedělí vrátí zpět do svého dobře honorovaného zaměstnání. Po uplynutí roční lhůty mají v plánu se rozejít a žít nezávisle na sobě dál. Naivní představy mladého otce o klidné „dovolené“, během níž stihne napsat vytoužený román, brzy vezmou za své a na Dominika čekají měsíce stereotypní péče o nespavého syna, kterému se musí plně věnovat. Postupem času si na novou roli zvykne, k dítěti stejně jako k jeho matce si vytvoří vztah a společně fungují jako skutečná rodina, která nemá s jejich původní, na rozumové úvaze postavené úmluvě nic společného. Chvíle strávené se synem muže navíc inspirují k sepsání úspěšného blogu. – Řemeslně zručně natočený debut má poněkud předvídatelný děj, nicméně obsahuje autentické i vtipné momenty vycházející z glos a bujných představ hrdiny i z dobře načasovaných gagů s řadou odkazů především na americké filmy 80. let. Díky dynamické kameře, střihu a výrazné hudební složce vznikl obrazově a režijně nápaditý snímek, který se opírá nejen o výborné výkony představitelů ústřední dvojice, Jiřího Mádla a Terezy Ramby, ale i o další výrazné herecké osobnosti ve vedlejších rolích (Ondřej Malý, Pavla Tomicová a jiní). Epizodku taxikáře si ve filmu zahrál sám autor literární předlohy Dominik Landsman. -mkm-
Na tiskové konferenci zaujme novináře Dominika designérka hraček Nataša Bílková. Po prezentaci ji pozve na rande. V klubu se jí svěří se svou touhou napsat román i plánem na roční studium tvůrčího psaní v Anglii. Oba mladí lidé se u drinku dobře baví, vzájemně se dobírají, políbí se… – Po čase se náhodně potkají na stejném místě. Novinář zrovna „balí“ na tytéž řeči jinou dívku. Nataša si z toho nic nedělá, dokud nezjistí, že je se záletníkem těhotná. Žena oznámí „novinku“ muži po telefonu. Poté ho navštíví v jeho bytě a sdělí mu, že se dítěte nehodlá vzdát. Bydlí však u rodičů, kde potomka vychovávat nechce, navíc má dobře placenou práci, o kterou by nerada přišla. Nezaměstnanému novináři naopak chybí peníze na alimenty. Udělají proto racionální dohodu: žena se po narození dítěte nastěhuje k Dominikovi. Ten o rok odloží cestu do Británie a zůstane na mateřské dovolené, aby se po jejím skončení rozešli. Ani jedni rodiče nejsou z nekonvenčního nápadu potomků příliš nadšení. – Dominika od jeho plánu zrazuje kamarád, který péči o ratolest nepovažuje za snadnou věc. Mladý muž má však naivní představy a jasný plán. Pobytu doma s potomkem chce využít k napsání knihy. – Že rodičovství není jednoduchou záležitostí, si Dominik uvědomí nejen před a během porodu, ale i poté, co Nataša se synkem Čeňkem přijedou z porodnice do jeho bytu. – Do konce rodičovské dovolené zbývá 365 dnů. I. noc. Natašinu obětavost při uspávání dítěte Dominiků sice obdivuje, sám však stejný přístup zaujmout nechce a tvrdí, že hopsat na míči ani zpívat malému Čeňkovi nebude. – 7. týden. Ještě 320 dní. Sedmý týden po porodu se matka vrací zpět do práce a otce vybavuje podrobnými instrukcemi, manuálem, jak postupovat při péči o dítě. – Vyčerpanou novopečenou mámu v zaměstnání přivítají nejen kolegyně, ale i bývalý partner Igor. Nově nabytou svobodu si však Nataša příliš neužije, myslí na Čeňka a na to, jak to s ním Dominik zvládne. Ten mezitím potomka uspává hopsáním na míči a bojuje s jeho krmením a přebalováním. Z péče o syna se pro muže stává nekonečný a úmorný kolotoč, ve kterém mu čas na psaní nezbývá. Po návratu Nataši z práce je naprosto vyřízený. – Další dny se vedle dítěte snaží na přání ženy postarat také o domácnost. Se zapnutím pračky mu poradí podomní náboženský agitátor. – Zbývá 319 – 315 – 301 – 293 – 290 dnů. Muž se časem zdokonalí a využívá i různé „vychytávky“, jako například fén, jehož zvuk syna uklidňuje, či špunty do uší. V psaní románu však zaostává a stále nemá ani řádek. – Po práci se Nataša u kávy svěří nadřízenému Igorovi s neuváženou roční dohodou, která jí dělá starosti. – Také Dominik svou situaci probírá s kamarádem Vaškem a vymlouvá mu zájem o pohlednou maminku v Pony parku, když její ratolest označí za zbytečnou komplikaci. On sám prý k malému Čeňkovi nic necítí a vnímá ho spíš jako přítěž. Při návratu domů zahlédne Natašu v kavárně s Igorem a začne žárlit. – Šéf zvýší ženě plat, aby zapracovala na svém zanedbaném zevnějšku. – Dominik v monologu s několikaměsíčním synem přizná, že na jeho výchovu nestačí. Situaci chce vyřešit tím, že jeho mámě najde chlapa. – 3 měsíce. Ještě 275 dní. Při návštěvě prarodičů z obou stran dá Natašina racionální matka najevo, že by se jí pro dceru líbil Igor. Takové řešení se však nezdá Dominikovým rodičům. Ti chtějí, aby se o vnuka postaral především jejich syn a i po jeho odjezdu do Anglie touží udržovat s Čeňkem kontakt. – Z Nataši a Dominika se postupně stává sehraný pečující pár, začínají zase vnímat vzájemnou přitažlivost. Dominik ženě rád pomůže vybrat sexy šaty na chystanou prezentaci. – Návrhářka září v zaměstnání, zatímco muž doma bravurně zvládá starost o syna. – 4 měsíce. Ještě 245 dní. Z Dominika je zkušený otec, který už neodrazuje Vaška od seznámení s maminkou z parku a díky nejrůznějším zlepšovákům si dokáže najít čas i na zaznamenávání postřehů z rodičovské dovolené. Ty mu z diktafonu přepisuje jeho otec alias trenér. – Nápad s nahrávkami inspiruje Natašu k nové hračce, mluvícímu medvídkovi. Úspěch, především u žen, má i Dominikův blog s názvem Deníček moderního fotra. – 6 měsíců. Zbývá 180 dní. V televizním interview novinář tíhu péče o syna poněkud zlehčuje. Skutečně si však vede dobře a o potomka se zvládá starat bez problémů. Spokojený je i Vašek, který se díky Dominikovi seznámil s maminkou Taťánou. – Mluvící medvídek je úspěšný, pro designérku to však znamená větší pracovní vytížení a méně času na syna, což jí dělá starosti. Už tak má pocit, že je s dítětem málo. – Ani po příchodu Nataši z práce se Dominik nepřestává o potomka starat. Společně se ženou prožívají růst zubů a předčítají říkanky. – Po návštěvě prarodičů nabídnou unavenému a nevyspalému páru pomoc Dominikovi rodiče, kteří si vezmou Čeňka na noc domů. Jejich první společně strávený čas bez syna skončí milováním, namluví si však, že jde jen o jakousi přátelskou výpomoc. – Dominik má radost z úspěchu nové hračky, nelíbí se mu ale představa, že Nataša bude víc času trávit mimo domov. – Když ji potká s Igorem, začne na jejího pohledného kolegu žárlit a otci se svěří, že ho dohoda začíná mrzet. Také Nataše je líto, že by měl Čeněk o tátu přijít. – Na služební cestě se ženě po synovi stýská a samotnému Dominikovi se rozmrzelé dítě v noci těžko uklidňuje. Zavolají si a společně Čeňka uspí ukolébavkou. – Vašek je šťastně zamilovaný do Taťány a Dominik s Natašou nezávisle na sobě litují, že jejich společný život brzy skončí. – 11 měsíců. Už jen 31 dní. Muž si na režim na rodičovské dovolené zvykl. Má radost ze synových prvních kroků a zároveň si uvědomí, že mu zbývá jen měsíc na to, aby si rodinu udržel. Jeho plán na „sbalení“ Nataši při romantické večeři mu nevyjde. Také sebevědomý Igor by chtěl bývalou přítelkyni zpátky. Vytvoří pro ni seznam chův, které by měly zastat Dominika, až od nich odejde. Zatímco spolu v kavárně debatují, připlazí se ke stolu malý Čeněk, uvázaný na psím vodítku. Nataša je na Igora i nezodpovědného Dominika naštvaná. Uvědomí si, že je pro ni nejdůležitější syn a touží s ním trávit co nejvíc času. – V kanceláři podá výpověď a Dominika po telefonu žádá, aby její smlouvu s firmou roztrhal. Tomu se do toho nechce, ženinu práci považuje za výhodnou pro oba. Natašina trpělivost je u konce, popadne Čeňka a Dominika opustí. – Muži se po synovi stýská, chce si ho vzít k sobě alespoň na víkend. – Otec trenér mu dodá kuráž a přesvědčí ho o tom, aby o rodinu zabojoval. – Dominik plánuje Natašu získat romantickou žádostí o ruku. Ta však viděla rozhovor, v němž se vyznal z touhy odjet do Británie. Zklamaná žena si jede pro dítě. – Dominikovi se podaří Natašu zadržet. Autem narazí do hydrantu a odjíždějící taxík zablokuje. Poté se jí přizná, že s ní už dávno chce zůstat a navrhne novou dohodu, tentokrát celoživotní. Žena souhlasí. – Čeněk slaví první narozeniny s oběma rodiči, jejich příbuznými a přáteli. – Nataša ukazuje Dominikovi pozitivní těhotenský test. -mkm-
Premiéra byla původně naplánována na 21. ledna 2021. Vzhledem k druhému uzavření kin po vyhlášení nouzového stavu v České republice kvůli pandemii Covidu-19 (od 12. října 2020 do 23. května 2021) byla odsunuta až na srpen 2021.
novinář Dominik
návrhářka hraček Nataša Bílková
Mluví Vincent Čechák
Čeněk, syn Dominika a Nataši
Čeněk, syn Dominika a Nataši
Čeněk, syn Dominika a Nataši
Čeněk, syn Dominika a Nataši
Igor, Natašin kolega
Nikola, Natašina kolegyně
Petra, Natašina kolegyně
jezdecký instruktor Vašek, Dominikův kamarád
Natašin šéf
Bílková, Natašina matka
Bílek, Natašin otec
Dominikova matka
Dominikův otec
maminka Táňa
jehovista
taxikář
fanynka
redaktorka
zdravotní sestra
dívka na baru
porodník
houslistka
dítě Davídek
dítě Davídek
holčička Juditka
žena Natašina šéfa
dubl za Jiřího Mádla – jízda na koni
hlas nemluvňat
David Strangi, Ilias Chadziantonidis, Lukáš Masner (režie druhého štábu)
Kamil Džamal Rezler, Kateřina Popovičová
Dominik Landsman (Deníček moderního fotra – kniha), Dominik Landsman (Deníček moderního fotra – internetový blog)
Jan Haluza, Marcel Bystroň (spolupráce na scénáři)
Radim Střelka
David Růžička, Aleš Hart, Tomáš Jelínek
David Škoda, Jan Cíba, Petr Soukup (ostřič), Petr Braun (ostřič), Ondřej Kos (ostřič), Radek Škudrna (ostřič), David Růžička (steadicam)
Roman Chochola, Pavel Kratochvíl (rekvizitář), Patrik Ziegler (rekvizitář), Robert Holoubek (zařizovač)
Adéla Pavlíčková, Michaela Beránková, Jana Křížková
Tereza Škaláková, Kateřina Leponi /ž/, Viola Hampelová, Tereza Svobodová
Filip De Pina
Petr Čechák (zvuk a záznam kontaktního zvuku), Petr Kapeller (mix zvuku), Milan Jílek (záznam hudby), Michal Pekárek (mix hudby)
Martin Švojger, Vojtěch Krunt, Roman Rigo, Ondřej Vondráček
Flamesite (obraz), Kamil Kožíšek (producent Flamesite), Marcela Šíbalová (produkce Flamesite), Starmount Studio (zvuk), Juraj Mravec (zvuk Starmount Studio), Bystrouška B3 (zvuk)
Rudolf Havlík (logo), Marcela Šedivá (logo)
Ludvík Mareček (Fresh Lobster), Marcel Bystroň (kreativní producent Fresh Lobster)
Dana Voláková (Fénix Film), Kamil Kožíšek (Flamesite)
Pavel Kopp (Fresh Lobster)
Kristýna Drozdová (Fresh Lobster)
Martina Sejková (ekonomka Fresh Lobster)
Lukáš Sakala (grafika)
Marie Chocholová (klapka), Tomáš Volter (vrchní osvětlovač), Vojtěch Resler (fotograf), Vanda Trojanová (práce se zvířaty – koně), Nikola Stříbrná (práce se zvířaty – koně), Michal Kučera (práce se zvířaty – koně), Jarda Námořník Pánek (práce se zvířaty), Veronika Severová (práce se zvířaty)
Wolfgang Amadeus Mozart (Symfonie č. 40 g-moll), Antonio Vivaldi (Houslový koncert G-dur), Felix Mendelssohn-Bartholdy (Svatební pochod /Sen noci svatojánské/), Johannes Brahms (Ukolébavka /op. 49/)
Epoque Orchestra (Dirigent Jan Kučera), David Novotný /housle/
Hudba k písni Pavel Krejča
Text písně Jiří Štaidl
Zpívá Petr Spálený
Hudba k písni Ondřej G. Brzobohatý
Text písně Ondřej G. Brzobohatý
Zpívá Elis Mraz /ž/
Hudba k písni Petr Čechák
Hudba k písni Petr Čechák
Praha, Nusle (Praha), Oldřichova ulice (Nusle), Holešovice (Praha), Tusarova ulice (Holešovice), ulice Komunardů (Holešovice), kavárna CrossCafe /interiér/ (ulice Komunardů), Smíchov (Praha), ulice U Blaženky (Smíchov), Kroupova ulice (Smíchov), Radlice (Praha), ulice U Dívčích hradů (Radlice), Měšice u Prahy, Revoluční ulice (Měšice u Prahy), Jezdecká škola Pony park (Revoluční ulice)
Deníček moderního fotra
Deníček moderního fotra
Diary of a Modern Dad
film
hranýdistribuční
komedie, romantický
Česká republika
2021
2020
začátek natáčení 1. 7. 2020
konec natáčení 1. 8. 2020
konec distribučního monopolu 12. 8. 2031
slavnostní premiéra 11. 8. 2021 (multiplex Cinema City Slovanský dům, Praha)
distribuční premiéra 12. 8. 2021 /přístupné bez omezení/
Podle bestselleru Dominika Landsmana.
Fresh Lobster, CinemArt (koprodukce), Flamesite (koprodukce), Dana Voláková (koprodukce), Fénix Film (koprodukce), Redemptor (koprodukce)
Státní fond kinematografie (Program filmových pobídek)
TV NOVA (hlavní partner)
dlouhometrážní
101 min
DCP 2-D
1:2,39
barevný
zvukový
5.1, digitální zvuk
česká
česky
bez titulků
české
Festival: 43. festival české filmové komedie Nové Město nad Metují
2021
Nové Město nad Metují / Česká republika
Hlavní cena poroty Zlatý Prim
Jan Haluza
Festival: 43. festival české filmové komedie Nové Město nad Metují
2021
Nové Město nad Metují / Česká republika
Cena za nejlepší režii
Jan Haluza