Zpráva

Země původu

Slovensko, Česká republika, Spolková republika Německo

Copyright

2020

Rok výroby

2018—2019

Premiéra

14. 10. 2021

Minutáž

95 min

Kategorie

film

Žánr

drama, historický, válečný, životopisný

Typologie

hranýdistribučnídlouhometrážní

Originální název

Zpráva

Český název

Zpráva

Anglický název

The Auschwitz Report

Souběžný název

Správa / The Auschwitz Report

Anotace

Koprodukční slovensko-česko-německé drama Zpráva se stal šestým celovečerním filmem slovenského režiséra, scenáristy a producenta Petera Bebjaka (nar. 1970), specialisty na komerčně úspěšné žánrové snímky a populární kriminální seriály. Společně s minisérií Herec (2020) šlo o autorovy první počiny s historickou tematikou, zároveň také o koprodukci s Českou republikou a o nejdražší filmový projekt. – Předlohou je autobiografický román slovenského spisovatele a antifašisty Alfréda Wetzlera (1918–1988) Co Dante neviděl (poprvé vyšlo v roce 1966). V knize líčí pobyt v koncentračním táboře Osvětim, útěk se spoluvězněm Rudolfem Vrbou (1924–2006) v dubnu 1944 a sepsání zprávy o fungování továrny na smrt, která měla informovat Spojence o nacistických zločinech, a hlavně zabránit dalšímu vyvražďování. Dokument byl použit při takzvaných Norimberském procesu a je považován za jedno z nejdůležitějších svědectví šoa a 20. století. – Příběh je rozdělen do dvou částí. První se odehrává v Osvětimi a soustředí se na Freddyho Wetzlera s Valérem Vrbou, kteří se chystají na útěk a tři dny vyčkávají v jámě pod hromadou trámů, a také na frustrovaného dozorce SS a vedoucího bloku, jenž krutě týrá vězně. Druhá část zprostředkovává několikadenní vyčerpávající úprk zběhů lesem a vrcholí sepsáním zprávy o Osvětimi a setkáním s pracovníkem Červeného kříže, jehož se snaží přesvědčit o její pravdivosti. – Ponuré a historicky důležité (avšak pozapomenuté) téma je zpracováno ambiciózně (natáčení se účastnilo1 537 komparzistů), ve stylu umělecké kinematografie. Nekomunikativní vyprávění místo rozvíjení děje cílí na důsledné vykreslení atmosféry strachu a zprostředkování subjektivního zakoušení utrpení a vyčerpání včetně nočních můr a flashbacků. Odtažitý snímek s dialogově strohým scénářem se často opírá o velké detaily, roztřesenou kameru, vychýlené rámování a rozostřené pozadí. – Film se snaží o dobovou aktuálnost. V úvodu začíná citátem o nebezpečí opakování chyb z minulosti. Závěrečné titulky doprovází xenofobní, antisemitské a homofobní poznámky soudobých nacionalistických politiků a duchovních (například Marián Kotleba, Marie Le Penová, Donald Trump, Steven Anderson a další). Jsou završeny agresivními výkřiky nenávistných anonymů. – Tvůrci neuspěli s žádostí o podporu u českého Státního fondu kinematografie, film nicméně mohl vzniknout díky příspěvku jiných institucí. Pro roli pracovníka Červeného kříže Warrena byl původně osloven americký herec Michael Douglas, nakonec jej však ztvárnil John Hannah. Světová premiéra proběhla v lednu 2021 v losangeleském Museum of Tolerance u příležitosti Mezinárodního dne památky obětí holocaustu. Vstup do české a slovenské distribuce byl kvůli pandemii Covidu-19 odsunut o téměř deset měsíců. Po kriminálním thrilleru Čára (2017) se jednalo o druhý Bebjakův titul vyslaný za Slovensko do boje o Oscara pro cizojazyčný film. – Tématu se věnoval již distribuční dokumentární snímek 32 utajovaných stran – zpráva z pekla (2016; režie Ján Novák). -cib-

Obsah

Ti, kteří si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu, aby si ji zopakovali.“ George Santayana, filozof a spisovatel. – Dozorci v koncentračním táboře nahání a bijí vězně. Pokusy o útěk jsou přísně trestány. – Zajatec Freddy si představuje, jak visí oběšený na vstupní bráně. Na krku má pověšenou ceduli s výsměšným nápisem Hurá! Uý jsem zase tady. – Kápové neurvale probudí vězně včetně písaře Freddyho. Muž se v umývárně baví s nováčkem, půjčí mu misku a dá mu dobré rady pro zdejší pobyt. Zapíše zemřelé, papír odtrhne a schová do kapsy. – Vedoucí bloku Lausmann posílá vězně z baráku na pracovní směnu, v pozadí hraje orchestr. Písař vše bedlivě pozoruje. 7. dubna 1944, Osvětim-Březinka. Den 1. Freddy je viditelně nervózní. Zajde do stodoly plné mrtvol a do skrýše pod podlahou uloží zápisky. – (vzpomínka) Alfréd Wetzler zvaný Freddy dorazí do Osvětimi. S ostatními příchozími odevzdá majetek. Na příjmu stojí nahý a vyholený, vyfasuje vězeňský mundúr. – Freddy dorazí na místo, kde vězni staví další budovy. Se slovenským přítelem Valérem si lehne do jámy pod dřevěné trámy. Škvírou pozoruje příjezd nových vězňů. – V prkenné márnici kolega písařovi předá informace o počtu zemřelých. Freddy je zapíše do spisu a ten si je zase schová. Vězni svorně doufají, že se jejich informace dostanou ke Spojencům, kteří pak tábor srovnají se zemí. – Na konci dne se na apelplacu přepočítávají vězni, dva Slováci chybí. Leží schovaní v jámě. Rozzuřený velitel Schwarzhuber zahájí pátrání, rozezní se hlasité sirény. Nacisté vyslýchají všechny nastoupené spolubydlící, jednotlivce před zraky ostatních bijí. – Ponižování, brutální tresty a vraždění pokračují v lese. Sadista Lausmann trestancům ukazuje fotku svého syna, který padl na východní frontě. – Vedoucí tábora silně znepokojuje, že uprchlíci zde pobývali od léta 1942, a tedy dobře znají místní poměry. – Vězni mrznou na apelplacu. Pavel, jeden z roztřesených mužů, se potají podělí o chléb. Lausmann jej pozoruje a v zápisníku si nakreslí čárku. – Den 2. Freddy s Valérem leží v jámě. Staveništěm procházejí nacisté se psy, mladíků pod trámy si naštěstí nevšimnou. – Vězni jsou stále nastoupeni před barákem. Vedoucí odvede do baráku Pavla, ukazuje mu čárky znázorňující, kolikrát za noc jej chtěl zabít. Zajatci vyhrožuje, avšak žádné informace z něho nedostane. Po příjezdu dalšího transportu vypukne chaos a střelba, na zemi zůstane ležet mnoho mrtvých. – Muži dál stojí venku v pozoru, třesou se zimou. Na barák je Lausmann hodlá pustit jen výměnou za informaci o uprchlých písařích. Pak chladnokrevně a na výstrahu zastřelí dceru jednoho z trestanců. – Den 3. Dvojice nadále vyčkává v úkrytu. Vězni pokračují v práci na stavbě. V noci na apelplacu si rozhněvaný vedoucí jednoho vybere a za barákem ho zastřelí. – Freddy s Valérem konečně slyší sirény oznamující konec pátrání. Odsunou dřevěné trámy, vylezou z jámy a plazí se pryč. Podlezou plot a ocitnou se na svobodě. Utečou do lesa, kde spí v hromadě větví a sbírají bobule. Valér si poraní nohu, přítel mu dá svou botu. – Dvojice pokračuje v náročném útěku. Muži z kopce pozorují vojenskou základnu. Během cesty chvílemi odpočívají. Freddy zjistí, že vytrousil druhou část zprávy. Vyčerpané a hladové vězně objeví polská dívka, každému daruje půl bochníku chleba. Později se k nim vrátí i se švagrem, který se dobře orientuje v místních horách. Utečencům darují boty a jídlo. Muž vede zmožené zběhy lesem, musí je popohánět, aby rychle překonali nebezpečné území. – Den 11. Freddy upadne na zem, s Valérem se plazí dál. Dorazí do vesnice, kde zkolabuje a ztratí vědomí. Místní je u sebe ubytují, vrátí jim i ztracenou zprávu. Muž v uniformě Hlinkovy gardy dvojici zaveze do honosného sídla. Vězni tu vypovídají o svých zkušenostech z Osvětimi. Dostanou psací stroj, na kterém přepíší svou zprávu. – Den 22. K uprchlíkům dorazí pracovník Červeného kříže Warren. Daruje jim balíčky s humanitární pomocí, jež organizace údajně posílá do koncentračních táborů. Bývalí zajatci je nikdy předtím neviděli. Pracovníka upozorní, že jako vězni byli také nuceni lživě psát v dopisech a na pohlednicích o tom, že se jim v táboře daří dobře. Mezinárodní pomoc označí za neúčinnou. Freddy vysloví přání, aby Spojenci konečně bombami zničili hrůznou Osvětim. – K bombardování tábora nikdy nedošlo. Mstivý obersturmführer Thilo vězně rozděluje na dvě skupiny. Dobrotivého Pavla pošle na smrt. – Zprávu Vrby a Wetzlera otiskla americká média až po sedmi měsících. Byla zkrácená a upravená. Novináři se báli, že hrůzám, které byly ve zprávě popsány, by nikdo neuvěřil.Do koncentračního tábora Osvětim-Březina bylo deportováno přibližně 2 500 000 lidí. Předpokládá se, že zhruba 1 100 000 tam bylo také zavražděno.Zpráva Vrby a Wetzlera pomohla zachránit životy 120 000 budapešťských židů, kteří měli být deportování na smrt. -cib-

Poznámka

Film byl v distribuci uveden ve dvou verzích. V první slovenské a některé polské postavy hovoří slovensky a polsky, ve druhé jsou přemluveny do českého jazyka. Obě jazykové mutace byly opatřeny českými podtitulky pro překlad ostatních cizojazyčných dialogů. Dílo je věnováno památce Alfréda Wetzlera (10. května 1918 Trnava – 8. února 1988 Bratislava) a Rudolfa Vrby (vlastním jménem Walter Rosenberg; 11. září 1924 Topoľčany – 27. března 2006 Vancouver, Kanada). Snímek je zpracován podle skutečné události, kdy oba muži po útěku z koncentračního tábora Osvětim v dubnu 1944 nadiktovali svědeckou zprávu, kterou chtěli světovou veřejnost upozornit na nacistické vyvražďovací zločiny.

Hrají

Noël Czuczor

Mluví Vojtěch Kotek
osvětimský vězeň Alfréd Wetlzer zvaný Freddy

Peter Ondrejička

Mluví Jan Cina
osvětimský vězeň Walter Rosenberg zvaný Valér

Florian Panzer

sturmmann SS Franz Lausmann, osvětimský dozorce a vedoucí bloku

Jan Nedbal

osvětimský vězeň Pavel

Wojciech Mecwaldowski

Mluví Jiří Krejčí
osvětimský vězeň Kozlowski, blokový

Jacek Beler

Mluví Marek Holý
osvětimský vězeň Heršek

Michal Režný

osvětimský vězeň Marcel

Ksawery Szlenkier

Mluví Václav Rašilov
osvětimský vězeň Adamek

Kamil Nożyński

Mluví Václav Šanda
osvětimský vězeň Juzek

Aleksander Mincer

Mluví Jakub Saic
osvětimský vězeň Kaczmarek

Christoph Bach

obersturmführer SS Johann Schwarzhuber, velitel osvětimského tábora

Lars Rudolph

rapportführer SS Oswald Kaduk, osvětimský dozorce

Noah Perktold

důstojník SS, osvětimský dozorce

David Zimmerschied

obersturmführer SS MUDr. Heinz Thil, osvětimský dozorce

John Hannah

pracovník Červeného kříže Warren

Justyna Wasilewska /ž/

Mluví Jitka Moučková
nápomocná polská žena v lese

Łukasz Garlicki

Mluví Jiří Krejčí
švagr nápomocné polské ženy v lese

Kamil Polnisiak

mladý osvětimský vězeň

Lucia Jašková

Mluví Klára Sochorová
vesničanka Hanka

Ondřej Malý

Mluví Dušan Szabó /slovenská verze/
vesničan Ondrej

Martin Nahálka

Mluví Jakub Saic
člen Hlinkovy gardy

Tomáš Mischura

Mluví Václav Šanda
dělník Vendelín

Marta Maťová

Mluví Jitka Moučková
zapisovatelka v Osvětimi

Sergej Sanža

osvětimský vězeň Kolka

Komentář

Zdeněk Maryška

četba titulků české verze

Mluví

Jiří Krejčí

hlas osvětimského vězně

Radek Hoppe

hlas osvětimského kápa

Zdeněk Maryška

hlas osvětimského kápa

Václav Šanda

hlas řidiče nákladního vozu v Osvětimi

Hynek Hoppe

hlas chlapce

Apolena Mudrová

hlas vesnické dívky

Natálie Mudrová

hlas vesnické dívky

Tibor Vokoun

hlas v davu

Jozef Domonkoš

hlas v davu

Andrej Kováč

hlas v davu

Gabriela Kreutz /ž/

hlas v davu

Martin Vítek

hlas v davu

Daniel Skrzypczak

hlas v davu

Štáb a tvůrci

Asistent režie

Pavel Svatoň, Matúš Ryšan, Nikol Janáčiková, Jakub Janovec, Matúš Tajcnár, Michal Ďuriš, Peter Hoferica, Mikuláš Krišpín Iždinský, Tomáš Šrámek, Claudia Pittnerová, Tibor Koškovský, Hana Hančinová, Lukáš Hamara, Monika Mahútová, Juliána Horváthová, Gabriela Gažová, Šimon Šebo, Andrej Hofner, Ján Guga, Kristián Grupač, Alica Bednáriková, Dana Brunovská, Dávid Kovalíček

Skript

Andrea Altusová

Předloha

Alfred Wetzler (Co Dante neviděl – román)

Scénář

Jozef Paštéka, Tomáš Bombík, Peter Bebjak

Dramaturg

Dana Garguláková (RTVS), Jana Kákošová (šéfdramaturgyně RTVS)

Kamera

Martin Žiaran (hlavní kameraman), Martin Rau, Boleslav Boška, Nick Kollár, Tomáš Zednikovič, Ladislav Janoščák

Asistent kamery

Jakub Martinek (ostřič), Robert Kováč (ostřič), Martin Ščepko (ostřič), Pavol Wolf (ostřič), Matúš Baranec, Vladimír Križan, Martin Točka (steadicam), Matej Vallo (steadicam)

Architekt

Petr Synek

Výprava

Pardosa, Patrik Sziegl (vedoucí výpravy), Filip Molčan (vedoucí rekvizitář), Tomáš Mihalovič (rekvizitář), Dušan Luknár (rekvizitář), Dušan Luknár ml. (rekvizitář), Lubomír Zalka (rekvizitář), Filip Gögh (rekvizitář), Marek Šajbidor (rekvizitář), Jozef Kysela (rekvizitář), Branislav Paluš (rekvizitář), Rastislav Sliacky (rekvizitář), Matej Ňukovič (rekvizitář), Maroš Šichman (rekvizitář), David Mešár (rekvizitář), Martin Klimecký (rekvizitář), Ivan Panák (rekvizitář), Michal Strompach (rekvizitář), Julius Mate (rekvizitář), Boris Bartoš (rekvizitář), Boris Bukovan (rekvizitář), David Varga (rekvizitář), Róbert Kruppa (rekvizitář), Michal Dušánek (rekvizitář), Jiří Juda (rekvizitář)

Kostýmy

Jitka Novotná (vedoucí kostymérka), Beáta Kodajová (vedoucí kostymérka), Mária Melušová, Tereza Švolíková, Rudka Čileková, Kateřina Vicherková, Ľudmila Demovičová, Zuzana Brožová, Kateřina Krejčová, Zdeněk Křížek, Jana Křížková, Jakub Straka, Lukáš Neufuss, Mária Miklášová, Lýdia Benkovitsová, Renáta Kerulová, Naďa Řeřichová, Filip Vlček, Silvia Čechová, Beáta Kurajová, Denisa Weisbauerová, Lenka Tajerová, Tomáš Černý, Tomáš Nedvěd, Lída Smejkalová

Masky

Michaela Kicková, Vladimír Wittgruber, Jiřina Vlková, Soňa Kubeníková, Natália Rothová, Juraj Steiner, Jozef Kanas, Magdaléna Pikusová, Michala Frimerová, Kristína Vlkovičová, Zuzana Šišovičová, Martin Blizniak, Simona Sokolová, Kristýna Venclová, Jana Hámová, Zuzana Paulini /ž/, Andrea Štrbová, Mária Smatanová

Zvuk

Olaf Mehl (zvuk a mix zvuku), Juraj Baláž (zvuk, záznam zvuku a postsynchronů), Sebastian Schmidt (design zvuku), Kai Tebbel (střih zvuku), Martin Langenbach (záznam ruchů), Jan Möser (mix ruchů), Johannes Krause (střih ruchů), Matej Hlaváč (záznam postsynchronů), Robert Cacaj (záznam postsynchronů), Fernand Kenzler (záznam hudby), Mario Schneider (záznam hudby), Michal Vašica (česká verze)

Asistent zvuku

Michal Horváth, Miroslav Gaži, Miroslav Kosáč, Martin Macko

Vizuální efekty

Studio 727, Ondrej Azor (supervize), Andrea Vrábelová (architektka)

Zvláštní efekty

SFX LPT Group, Dušan Korček (supervize), Ján Mancuška, Lukáš Hlavenka, Peter Hanuš, Filip Hanuš

Postprodukce

Richard Šimeček (koordinátor), Studio 727 (obraz), Ladislav Dedík (producent Studio 727), Ondrej Dedík (produkce Studio 727), UPP (obraz), Vít Komrzý (producent UPP), Ivo Marák (supervize UPP), Tomáš Pulc (technologická supervize UPP), Jan Krupička (technologická supervize UPP), Pavel Bicek (produkce UPP), cinematik (obraz), Martin Hřebačka (obraz cinematik), Jan Ali Moravec (obraz cinematik), Ivan Hřebačka (obraz cinematik), Michaela Syrová (obraz cinematik), Metrix Media (zvuk), Yvonne Seitenglanz /ž/ (produkce Metrix Media), Opona Studio (zvuk), Pro Creative Studio (zvuk), Artcore (zvuk)

Návrhy titulků

Tomáš Pochmarský (grafika)

Koordinátor kaskadérů

Luděk Jelen

Kaskadéři

Double Stunt Team, Milan Ais, Vojtěch Hříbek, Klára Coufalová, Lenka Kardová, Hana Aisová, Radek Kašpar, Dominik Pis, Filip Zafouk, Marcel Tesař

Výkonná produkce

Natália Rau Guzikiewiczová (výkonná producentka D.N.A.), Marcel Lenz (výkonný producent ostlicht filmproduktion), Jaroslav Kučera (výkonný producent FC ČT)

Producent

Rasťo Šesták (D.N.A.), Peter Bebjak (D.N.A.), Veronika Paštéková (delegovaná producentka pro vývoj D.N.A.)

Koproducent

Ondřej Zima (Evolution Films), Marcel Lenz (ostlicht filmproduktion), Guido Schwab (ostlicht filmproduktion), Andreas Eicher (ostlicht filmproduktion), Marek Ťapák (RTVS), Zuzana Balkóová (RTVS), Helena Uldrichová (vedoucí FC ČT), Jaroslav Sedláček (kreativní producent FC ČT)

Produkce

Richard Šimeček (koordinátor D.N.A.), Claritta Kratochwil /ž/ (supervize ostlicht filmproduktion), Lisa Havenstein /ž/ (koordinátorka ostlicht filmproduktion), Markéta Kratochvílová (česká verze)

Vedoucí produkce

Mira Dittrichová (vedoucí natáčení D.N.A.), Norma Klein /ž/ (vedoucí natáčení D.N.A.), Pavol Šišovič (vedoucí natáčení D.N.A.), Roman Genský (vedoucí výrobního štábu RTVS), Jiří Koštýř (FC ČT)

Zástupce vedoucího produkce

Zuzana Szabadasová (ekonomka D.N.A.), Barbara Birová (ekonomka D.N.A.), Ľubica Lángová (ekonomka D.N.A.), Ondrej Láng (ekonom D.N.A.), Barbora Dlabajová (ekonomka Evolution Films), Zuzana Vrbová (FC ČT)

Asistent vedoucího produkce

Tomáš Zeman (D.N.A.), Boris Dugas (D.N.A.), Jana Gerthoferová (D.N.A.), Pavlína Muzikářová (asistentka producenta Evolution Films)

Výtvarná spolupráce

Ondrej Jób (grafika), Michal Dvorský (grafika)

Odborný poradce

PhDr. Ivan Kamenec, CSc., Zdeněk Špitálník (kostýmy)

Spolupráce

Jozef Smrek (klapka), Ľubor Kyseľ (vrchní osvětlovač), Michal Smrčok (fotograf), Peter Korček (fotograf), Peter Žákovič (fotograf), Marek Neumahr (fotograf), Stanislava Topoľská (fotografka), Martin Rau (fotograf), Boleslav Boška (fotograf), Nataša Bošková (fotografka), Václav Tomšovský (práce se zvířaty), Jozef Klamík (práce se zvířaty), Vanda Trojanová (práce se zvířaty), Miroslava Brezovská (supervize dialogů), Jakub Tlolka (supervize dialogů), Andrzej Parecki (supervize dialogů), Mário Kyseľ (supervize dialogů), Maja Długiewicz /ž/ (supervize dialogů), Angela Repka /ž/ (supervize dialogů), Miroslava Naščáková (supervize dialogů), Tomáš Jarkovský (supervize dialogů), Jaroslav Šebek (historické automobily), František Koch (historické automobily)

České podtitulky

Veronika Sysalová, Anna Kareninová (dramaturgie), Iva Koudelková (nasazení)

Výrobce českých podtitulků

Filmprint Digital

Překlad české verze

Veronika Sysalová

Dialogy české verze

Veronika Veselá

Režie české verze

Veronika Veselá

Hudba

Hudba

Mario Schneider, Fernand Kenzler (aranžmá)

Použitá hudba

Johann Strauss st. (Radeckého pochod /Radetzky-Marsch/), Johann Strauss ml. (Na krásném modrém Dunaji /An der schönen blauen Donau/), Giuseppe Verdi (Aida /Triumfální pochod/)

Nahrál

Christopher Sauloff /basový trombón a trombón/, Viktor Wolf /sopránsaxofon a klarinet/, Svenja Dose /ž/ /kontrabas/, Tina Schauer /ž/ /housle/, Jenny Schäuffelen /ž/ /harmonika/, Nared Daoud /ž/ /vokály/

Lokace

Česká republika, Ústí nad Labem (Česká republika), Králův Dvůr (Česká republika), přehrada Sedlice (Česká republika), Slovensko, Láb u Malacek (Slovensko), okolí (Láb u Malacek), Zuberec a okolí (Slovensko), Modra (Slovensko), okolí (Modra), Studienka (Slovensko), okolí (Studienka), Bratislava (Slovensko), Račianska ulice (Bratislava), továrna Palma /dnes neexistující/ (Račianska ulice)

Produkční údaje

Originální název

Zpráva

Český název

Zpráva

Anglický název

The Auschwitz Report

Souběžný název

Správa / The Auschwitz Report

Kategorie

film

Typologie

hranýdistribuční

Žánr

drama, historický, válečný, životopisný

Země původu

Slovensko, Česká republika, Spolková republika Německo

Copyright

2020

Rok výroby

2018—2019

Produkční data

začátek natáčení 19. 11. 2018
konec natáčení 1. 5. 2019

Premiéra

zahraniční premiéra 23. 11. 2020 (kino Čadca, Čadca, Slovensko)
zahraniční premiéra 27. 1. 2021 (Museum of Tolerance, Los Angeles, USA)
festivalová premiéra 11. 8. 2021 (47. Letní filmová škola Uherské Hradiště)
zahraniční premiéra 23. 9. 2021 (Bratislava, Slovensko)
slavnostní premiéra 11. 10. 2021 (kino Lucerna, Praha)
distribuční premiéra 14. 10. 2021 /nevhodné pro děti do 12 let/

Distribuční slogan

V kinech již od 14. října 2021.

Výrobce

D.N.A., Evolution Films (koprodukce), ostlicht filmproduktion (koprodukce), Rozhlas a televízia Slovenska (koprodukce), Česká televize (koprodukce), Filmové centrum (Česká televize)

Partner

Studio 727 (hlavní partner)

Distribuce

Falcon (monopol do 13. 10. 2023)

Technické údaje

Délka

dlouhometrážní

Minutáž

95 min

Distribuční nosič

DCP 2-D

Poměr stran

1:2,39

Barva

barevný

Zvuk

zvukový

Zvukový systém/formát

5.1, digitální zvuk

Verze

česká

Mluveno

česky, anglicky, německy, slovensky, polsky

Podtitulky

české

Úvodní/závěrečné titulky

české

Ocenění

Vítěz

Akce: Slovenská nominace na Cenu americké Akademie filmových věd a umění Oscar 2020

2020
Bratislava / Slovensko
Oscar za nejlepší mezinárodní hraný film
kandidatura filmu podle návrhu Slovenské filmové a televizní akademie vyhlášeném 6. 11. 2020 v 93. ročníku Ceny americké Akademie filmových věd a umění Oscar 2020