Online událost

Na webináři budeme diskutovat o vybraných domácích i zahraničních příkladech, jak uchovat a předávat promítačské řemeslo, jak zaručit funkčnost potřebných technologií i jak nastavit dlouhodobě udržitelnou zápůjčkovou politiku – a konečně, jakou roli může Národní filmový archiv v celé věci hrát. Cílem semináře je diskutovat o tomto tématu a podělit se o zkušenosti, protože sdílení informací a diskuze mezi profesionály může rozšířit možnosti programování či distribuce.

Registrovat se můžete zdarma na tomto odkazu: http://bit.ly/prihlaseniwebinar. Počet aktivních účastníků webináře je omezen na 100 osob, další zájemci budou moci sledovat webinář prostřednictvím streamu. Registrovaným účastníkům bude zaslán link na ZOOM.

PROGRAM:
10:00 – 11:30 – 1. blok příspěvků (moderuje Matěj Strnad):

Matěj Strnad a Tomáš Žůrek (Národní filmový archiv): Zápůjčky a distribuce filmových kopií

Terezie Hlaváčková (Národní filmový archiv): Péče o filmové kopie

Marie Barešová (Národní filmový archiv): Orální historie a paměť promítačské profese

Tomáš Vyšinský (SPŠST Panská): Promítačské kurzy včera, dnes a zítra

Tomáš Sokol (Kinoservis, s. r. o.): Servis a údržba klasické kinotechniky ve 21. století

Jindřich Motýl a Martin Růžička (Luminar Film): Natáčení na 35mm film z pohledu producenta

12:30 – 14:00 – 2. blok příspěvků (moderuje David Havas):

Norman Shetler a Johann Lurf (Gartenbaukino): Prezentace vídeňského Gartenbaukina (English only)

Boris Šlapeta a Michal Michalovič (SFÚ): Prezentace Slovenského filmového ústavu

Ondřej Šejnoha a Richard Vacula (FAMU): Virtuální prohlídka nového kina Studia FAMU

Závěrečná diskuse: Role Národního filmového archivu ve vzdělávání promítačů a zachování klasické filmové projekce

Uvítáme, pokud se webináře zúčastníte aktivně, zejména jeho závěrečného diskusního panelu. Panel by měl reflektovat nejčastější problémy, se kterými se kinaři setkávají, pokud se rozhodují, zda ve svém kině zachovají nebo rozšíří filmovou projekci. Otázky, na které nám můžete pomoci během diskuse odpovědět: Pomohl by vám například kurz, který by na způsob kondičních jízd kultivoval promítačskou praxi? Mají se podle vás promítači kde profesně setkávat? Pokud ano, je to dostačující? Vyhovovala by vám možnost konzultací týkajících se filmové projekce ve vašem kině? Jak ve vašem kině fungovala a funguje akvizice a následná údržba strojů? Jaká je situace na trhu práce z pohledu promítačů i samotných provozovatelů kin, pokud hledají kvalifikovaný personál?