Tomáš Weinreb

scenárista, režisér

Datum narození

14.02.1982

Životopis

TOMÁŠ WEINREB (nar. 14.2.1982) absolvoval v roce 2009 dokumentární tvorbu na FAMU. Věnuje se scenáristické i režisérské práci. Na některých projektech spolupracuje s bývalým spolužákem Petrem Kazdou. S ním od roku 2011 tvoří v jejich filmové společnosti Black Balance. – Filmografie: (scénář a režie, není–li uvedeno jinak) studentské filmy Antero (2003), Burza předsudků (2005; Ivo Bystřičan; účinkující), Invalidní Invalidovna (2005; r. Lukáš Milota; účinkující), Reportáž o nenarozeném dítěti (2005; + nám., kam., střih, architekt, prod.), Zatmění (2006; režie, spol. sc., střih), Jedni říkali (2007; + kam., zvuk, střih, architekt), Hodně žen (2008), Miliardu let před koncem světa (2008; režie, spol. sc., spol. střih), Medvěd (2009; + střih), Nic není relativní (2009; + nám., střih), Cesta. Milota, Dolejší (2011; r. Lukáš Milota; účinkující), kr. dok. s výpovědí podivína Miroslava Davida, přítele vražedkyně Olgy Hepnarové, Všechno je sračka (2009; + nám., kam., střih, autor komentáře, spíkr) uvedený v roce 2011 do kinodistribuce se studentským f. Od višní do višní (2010; r. Jana Boršková) pod názvem Od višní do višní/Všechno je sračka, kr. hr. f. Play off (V–2012; spol. r. Petr Kazda, spol. sc.), celovečerní debut, drama podle životního osudu poslední popravené ženy v Československu, Já, Olga Hepnarová (2016; spol. r. Petr Kazda, spol. sc., spol. prod.). –jl– (3/2016)

Filmografie

Já, Olga Hepnarová

2016
Režie, Scénář, Producent
Black Balance

Všechno je sračka

2009
Režie, Námět, Scénář, Kamera, Střih, Autor komentáře, Komentář

Revue

České filmy v březnu 2019

Březen byl díky festivalům Jeden svět a Febiofest tradičně nabitý novými filmy. Marvelovka <em>Captain Marvel</em> navíc...

Já, truchlivý bůh

Další adaptací prózy Milana Kundery po filmech <em>Nikdo se nebude smát</em> a <em>Žert</em> byla hořká komedie <em>Já, ...

František Vláčil. Život a dílo

V příbramském nakladatelství Camera obscura vyšla obsáhlá monografie zasvěcená životu a dílu Františka Vláčila. Filmový ...

České filmy v únoru 2019

V únoru měly v českých kinech stejně jako v prvním měsíci roku premiéru tři hrané filmy. Vedle druhého filmu Jiřího Mádl...

Hra o jablko

Po sedmi letech vynucené pauzy, kdy točila jenom reklamy, dokumentární a televizní filmy, se Věra Chytilová mohla vrátit...

Každý mladý muž

Po krátkometrážní satiře <em>Černobílá Sylva</em> (1961), obnažující pokroucenou logiku budovatelských agitek, a středom...

České filmy v lednu 2019

V lednu mělo premiéru šest českých filmů: dokumenty <em>Iluze</em>,<em> Máme na víc</em> a <em>Pasažéři </em>a hrané fil...

Snění o Miloši Formanovi: kniha Václav Havel a film

„Zajímavá věc: osobou, která se pořád ještě objevuje nejčastěji v mých snech, je Miloš Forman! Po celou dobu mého vězněn...

Miloš Fikejz

Miloš Fikejz (11. 10. 1959, Vysoké Mýto – zem. 15. 1. 2019, Praha, na akutní leukemii) absolvoval po maturitě na vysokom...

Táto, sežeň štěně

Do nelehkého úkolu se v roce 1964 pustil specialista na rodinné filmy Milan Vošmik. V rozverné výchovné komedii o trampo...

Paměť je stejně nedokonalá jako snaha pochopit násilí. Rozhovor s Ondřejem Novákem a Jiřím Havlíčkem o jejich debutu Rekonstrukce

Tři roky poté, co skupina mladíků umučila v Pardubicích bezdomovce, přinášejí Havlíček a Novák filmovou interpretaci toh...

Two Czech international projects from the silent film era

In 1921, just several days apart, two extraordinary films of the Czech silent film production premiered in the Prague Lu...

Příchozí z temnot a Otrávené světlo: dva české mezinárodní projekty z éry němého filmu

V rozmezí pouhého jednoho týdne měly během roku 1921 v pražském kině Lucerna premiéru dva z nejpozoruhodnějších filmů če...

Above and beyond reality: early hints of Surrealism in Czechoslovak cinema

<p style="margin: 0cm 0cm 21.0pt 0cm;"><span lang="EN-GB" style="color: #333333;">"Surrealism in cinematography started ...

Nad realitou a za realitou: rané surrealistické záchvěvy v československé kinematografii

„Surrealismus v kinematografii začal zkoušením toho, co podniknout, aby se napadaly, když už ne bouraly, hodnoty, které ...

Anna Kryvenko: Zajímá mě téma osobní a historické paměti

Anna Kryvenko je filmová režisérka, střihačka a fotografka. Narodila se v Kyjevě na Ukrajině a v Praze studovala v Centr...

Otrávené světlo a Příchozí z temnot na DVD

V roce 1921 měly krátce po sobě premiéru dva napínavé žánrové filmy, <a href="http://www.filmovyprehled.cz/cs/film/39525...

Černý Petr: between film modernism and the culture of popular laughter

Few would dispute the assertion that Forman’s debut feature film, <em>Černý Petr</em> (Black Peter, 1963), endorsed by t...

Pavel Bednařík: Zlínská filmová škola staví na provázanosti profesí

Pavel Bednařík je filmový historik, pedagog, kurátor, dramaturg a publicista. V současnosti vede ateliér Audiovizuální t...

Návrat ztraceného syna

V životě člověka nastávají okamžiky, kdy pochybuje. O smyslu života, který vedl, života, který vede, i života, který by ...

Realizace filmu Zborov aneb Nesnadná cesta za filmovou epopejí

Film <em>Zborov </em>(1938) přišel do kin v lednu 1939, asi o rok a půl později, než bylo plánováno. Toto zpoždění zásad...

Malá abeceda filmu: Estetické, nebo ideologické čtení filmu?

Neskrývaný obdiv k sovětské filmové avantgardě a Sovětskému svazu samotnému tvoří jednu z méně probádaných rovin v texte...

Erich Wolfgang Korngold

A wonder kid, a successful opera composer in Europe and a pioneer of orchestral film scores in Hollywood. A music genius...

Ludvík Šváb: Uklidit až po mé smrti

Pozoruhodným estetickým objektem i přínosným ohlédnutím za osobností nedosti známého filmového teoretika i praktika Ludv...

75 years of Czech film archiving

In 2018, the National Film Archive (<em>Národní filmový archiv</em>) celebrates its 75th anniversary. In light of this, ...

Klapzubova jedenáctka

„Byl jednou jeden chudý chalupník, jmenoval se Klapzuba, a ten měl jedenáct synů. Ve své chudobě nevěděl co s nimi, a ta...

Černý Petr: mezi filmovým modernismem a smíchovou kulturou

Málokdo by rozporoval, že Formanův debutový snímek <em>Černý Petr</em> (1963), dílo posvěcené jak odbornou kritikou, tak...

Videorozhovor: Tereza Frodlová o digitálním restaurování filmu Démanty noci

Kurátorka a restaurátorka Národního filmového archivu Tereza Frodlová přibližuje proces digitálního restaurování filmu D...

Nebyl den, kdy bych nerada šla do práce. Rozhovor s filmovou laborantkou Františkou Chromkovou

Františka Chromková, za svobodna Hutěčková, se narodila v roce 1939 ve Zlíně. V roce 1957 nastoupila do pozitivní úpravn...

Wonder Woman Hedy Lamarr

Hedy Lamarrová byla považována za jednu z nejkrásnějších hereček filmového plátna. Méně se ví, že kdyby jí nebylo, zřejm...

Démanty noci

Celovečerní debut Jana Němce naturalisticky, takřka v reálném čase zachycuje bezprostřední pocity dvou mladíků při útěku...

Marienbad 2018 uvádí bilanci dosavadní tvorby Adély Babanové

Na festivalu experimentálního filmu <a href="http://www.marienbadfilmfestival.com/o-festivalu/sekce" target="_blank">Mar...

Digitálně restaurované Démanty noci se vrací zpět do kin

Na konci srpna čeká digitálně restaurovaný snímek Jana Němce z roku 1964 Démanty noci opětovný vstup do distribuce. V ki...

Bílý ráj

Jako „český film, který svými scénami romantickými, dramatickými, komickými i skutečně napínavými vyhoví vkusu všeho obe...

Snění o světě zjasněném láskou. Zahraniční přijetí Starců na chmelu

Jeden z komerčně nejúspěšnějších a divácky nejoblíbenějších českých filmů šedesátých let si cílenou propagací, chytlavým...

Jan Kříženecký and the reality of the turn of the century

<em>The photograph does not call up the past (nothing Proustian in a photograph). The effect it produces upon me is not ...

Hříchy lásky

„<em>Hříchy lásky</em> jsou jeden z českých filmů, který ničím nepřipomíná, že byl vyroben v našich malých poměrech,“ ps...

75 let českého filmového archivnictví

V roce 2018 slaví Národní filmový archiv 75 let. S ohledem na významné výročí je vhodné připomenout si alespoň ty nejdůl...

Erich Wolfgang Korngold

<strong>Zázračné dítě, úspěšný operní skladatel v Evropě, průkopník symfonické filmové hudby v Hollywoodu. Hudební géniu...

Straka v hrsti

Zdaleka ne všechny osobnosti československé nové vlny mohly za normalizace bez delší pauzy pokračovat ve filmové režii. ...

TGM Osvoboditel

Střihová dokumentární esej Věry Chytilové je osobitým portrétem i důstojnou připomínkou filozofa, politika, sociologa a ...

Komponovaný program Kdo se bojí Ester Krumbachové?

V pátek 4. května bude v kině <a href="http://nfa.cz/cz/kino-ponrepo/program/?d=5-2018#d4-s1-f24647" target="_blank">Pon...

Na festivalu v Cannes bude uvedena restaurovaná verze filmu Démanty noci

Celovečerní debut Jana Němce <em>Démanty noci</em>, který digitálně zrestauroval Národní filmový archiv, se dostal do vý...

Adéla Babanová: Baví mě nenaplnit očekávání

Rozhovor s umělkyní Adélou Babanovou, jejíž tvorbu charakterizuje vztah k filmovému médiu, zájem o historické události, ...

Panelstory aneb Jak se rodí sídliště

Po období konsolidace a ofenzivní normalizace nastala v československém filmu ve druhé polovině sedmdesátých let fáze ur...