Českým hercům se rolí psaných přímo na tělo dostávalo jen zřídkakdy. Výjimku tvoří i Flám, ve kterém hlavní roli ztvárnil Miloš Kopecký. Tehdy čtyřiačtyřicetiletý herec byl v polovině šedesátých let mimořádně žádaný (jen v roce 1966 natočil čtyři celovečerní tituly). Komedie Flám těží z Kopeckého charismatu, respektive z jeho poněkud ambivalentního vzhledu. Na něm založil režisér Miroslav Hubáček příběh o elegantním architektovi Donátovi, od něhož jeho okolí očekává víc, než mu on sám dokáže dát. Tak je tomu i v případě povrchní milenky (Olga Schoberová), jež od hrdiny očekává protekci při získání místa. Naopak sám Donát podlehne klamu při setkání s půvabnou ženou (Jana Hlaváčová), která by mohla změnit jeho průměrný život. Na podobu prosté anekdoty s duchaplnými dialogy měl vliv sám hlavní představitel, který k úpravě scénáře Otty Zelenky přizval Jiřího Muchu.
Architekt Jiří Donát, svobodný muž středních let, se od většiny svých vrstevníků liší jen plnovousem, kterým, jak se zdá, zakrývá svou skutečnou tvář. Sám se pokládá za průměrného ve své profesi se sklonem ke katastrofám v osobních vztazích. Hezká a povrchní prodavačka Eva se chce proslavit a nijak neskrývá, že od svého milence Donáta čeká podporu a získání protekce. Donát se ač nerad obrátí na ředitelku svého podniku, stárnoucí ráznou a poněkud mužsky působící ženu. Nejprve ji okouzlí rutinním lichocením, aby vzápětí přišel o její veškerou přízeň nešikovnou žádostí o místo manekýnky pro Evu. Milenka je jeho neúspěchem rozladěna a večer mu ujede z kavárny na mimopražský ples s orchestrem, u kterého chce být zpěvačkou. Donát nezůstane sám. Záletný kamarád, který sedí v kavárně s hezkou dívkou, je zaskočen příchodem manželky. Požádá Donáta, aby slečnu vydával za svoji milenku. Architekt pak s Danou, jak se dívka představí, projde několik nočních podniků a nakonec ji pozve do bytu. Dívka je pohledná, chová se přívětivě a povrchní muž ji považuje za prostitutku. Mladou inteligentní a vtipnou ženu, která chtěla jen zažít něco zajímavého a neobvyklého, tak zklame. Když Donát pozná svůj omyl, je pozdě. Dana se s ním chladně rozloučí a jemu zbude jen hořkost z promarněné příležitosti.
architekt Jiří Donát
ředitelka podniku Eliška Bočková
kreslička Dana vlastním jmém Šárka Slabihoudová
prodavačka Eva, Donátova přítelkyně
Bedřich, Donátův známý
brýlatý mladík
majitel auta
vrchní v Selektu
vedoucí orchestru Dvořáček
Evina bytná
opilec Rudýnek
příslušník VB
opilec před barem
starší pán
hudebník
soused
sousedova milenka
dívka v kavárně
dívka v kavárně
Boženka, Bedřichova manželka
vrchní ve Vltavě
opilec se sportkou
železničář
dívka v tramvaji
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník v Selektu
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
hudebník ve Vltavě
zpěvačka ve Vltavě
muž u klavíru
mladík na skútru
šatnářka
příslušník VB
architekt
vrchní ve vinárně
silná dívka
šatnářka ve Vltavě
osamělá žena
mladá dívka
příslušník VBŽ
hudebník
venkovan
dívka na skútru
vrátný
modelářka
Jiří Hraběta, Zdena Štekrová
Rudolf Beneš, Vladimír Mácha, Suchý
Marie Poledníková, Jan Šuster
Vilém Henzel
Vilemína Binterová, Jiří Kotlář
archivní
Volání divokých husí, Pomalu a líně /Lazy River/, Krásné dívky hloupé jsou
Jaromír Vomáčka (Volání divokých husí), tradicionál (Pomalu a líně /Lazy River/), Pavel Vitoch (Pomalu a líně /Lazy River/) (úprava)
Jiří Vitinger (Volání divokých husí), Jiří Štaidl (Pomalu a líně /Lazy River/)
Milan Chladil (Volání divokých husí), Yvonne Přenosilová (Pomalu a líně /Lazy River/), skupina Olympic (Krásné dívky hloupé jsou)
Flám
The Spree
film
hraný
příběh
Československo
1966
1966
9. 12. 1966
Šebor – Bor, Vladimír Bor, Jiří Šebor
dlouhometrážní
82 min
česká